اکنون ویروس کرونا به بزرگ ترین دغدغه جهان تبدیل شده است و در همین راستا تقویت سیستم ایمنی بدن اهمیت بیشتری یافته است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) بیماری ویروسی COVID-19 را یک بیماری همه گیر جهانی نامیده است و نگرانی های جهانی را در مورد چگونگی سالم ماندن در میان شیوع بیماری افزایش داده است.

با وجود افزایش شمار مبتلایان، ممکن است شما نیز بخواهید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

علاوه بر افراد سالخورده، افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی بدن می باشند نیز در معرض خطر جدی ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند. متأسفانه رفتارهایی که الان بسیاری از ما درگیر آن هستیم مانند کمبود خواب و استرس بیش از حد نیز باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند، اما خبر خوب این است که روش های زیادی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد.

1. از ابتلا به آنفولانزا پیشگیری کنید

در حالی که واکسن آنفولانزا از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری نمی کند، اما به کاهش موارد ابتلا به آنفولانزا کمک می کند. واکسن آنفولانزا هر ساله براساس شایع ترین ویروس های آنفلوانزا تولید می شود.

2. از ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنید

با توجه به محبوبیت مکمل های "تقویت کننده سیستم ایمنی"، ممکن است فکر کنید که تنها استفاده از ویتامین C برای جلوگیری از بیماری ها و تقویت گلبول های سفید برای مبارزه با ویروس ها کافی است، اما این کار اغلب می تواند نتیجه عکس داشته باشد. مصرف بیش از حد ویتامین C می تواند باعث اسهال شود. علاوه بر این، ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است، به این معنی که بدن فقط آن چه را که لازم دارد جذب می کند و سپس بقیه را دفع می کند.

بهتر است از مصرف مکمل ها صرف نظر کرده و از رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات زیاد استفاده کنید. از آن جا که ممکن است در زمستان میوه های تازه و سبزیجات گران تر یا به راحتی در دسترس نباشند، پیشنهاد می شود که از سبزیجات منجمد استفاده کنید. انجماد یکی از بهترین گزینه ها برای تازه نگه داشتن مواد غذایی است. از میوه ها و سبزیجات کنسرو شده استفاده نکنید زیرا اغلب قند یا نمک زیادی دارند و بسیاری از مواد مغذی خود را از دست داده اند.

استفاده از سبزیجات یخ زده در سوپ و خورش یا استفاده از انواع توت های منجمد از راه های آسان و مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند.

3. مکمل ویتامین D مصرف کنید

ویتامین D یک ماده مغذی اساسی است که بدن ما برای حفظ سیستم ایمنی سالم و کاهش حساسیت به عفونت ها به آن نیاز دارد. شما می توانید ویتامین D را از خورشید دریافت کنید، اما برای جلوگیری از سرطان پوست، متخصصان توصیه می کنند که به جای آفتاب گرفتن از مکمل های آن استفاده کنید.

ماهی های چرب مانند ماهی سالمون و زرده تخم مرغ غنی از ویتامین D هستند. تقریباً یک چهارم افراد کمبود ویتامین D دارند و بیشتر افراد به اندازه کافی این ویتامین را از طریق رژیم غذایی دریافت نمی کنند.

4. به طور مرتب ورزش کنید

نه تنها ورزش به شما در کنترل سطح استرس کمک می کند بلکه برای سیستم ایمنی بدن نیز مفید است زیرا به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می کند. 30 دقیقه ورزش منظم روزانه و 5 بار در هفته، برای تقویت سیستم ایمنی بدن عالی است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید