۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 53186117

آن ایدالگو، در دور دوم انتخابات شهرداری‌ها به عنوان شهردار پاریس مجدد انتخاب شد.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، "آن ایدالگو" سوسیالیست موفق شد در دور دوم انتخابات شهرداری‌های فرانسه به عنوان شهردار پاریس مجدد انتخاب شود.

حزب میانه روی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در حالی در این انتخابات ناکام مانده که این روند با رکورد پایین‌ترین شرکت کنندگان همراه بوده است.

ایدالگو در حالی موفق شد در دوم انتخابات شهرداری‌ها به عنوان شهردار پاریس مجدد انتخاب شود که "رشیده داتی"، رقیبش از حزب محافظه کار را مغلوب کرد؛ این انتخابات به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود. ایدالگو در ۲۰۱۴ به عنوان شهردار پاریس انتخاب شد و نخستین زنی است که در این سمت قرار گرفته است.

پیروزی این شهردار سوسیالیست به وی اجازه می‌دهد تا بر المپیک تابستانی ۲۰۲۴ نظارت داشته باشد. ایدالگو مورد حمایت حزب اکولوژی اروپا- سبزها است که در چند شهر بزرگ با حمایت‌های زیادی روبرو بوده‌اند.

همچنین بر اساس نظرسنجی پس از انتخابات، انتظار می‌رود حزب سبزها و متحدان چپ گرایش در لیون و مارسی پیروز شوند و در رقابت برای شورای شهر بوردو پیشرو باشند.

بزرگترین پیروزی برای سبزها در شهر لیل واقع در شمال فرانسه بود که این حزب موفق شد مارتین اوبری، وزیر سابق کابینه را که شهردار بود، کنار بزند.

حزب راست افراطی مارین لوپن نیز در شهر پرپینیان واقع در جنوب فرانسه مدعی پیروزی شد؛ این نخستین بار است که یک حزب ضد اتحادیه اروپا کنترل شهری را با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر از ۱۹۹۵ به دست می‌گیرد.

لوپن به عنوان اصلی‌ترین رقیب ماکرون در انتخابات آتی ریاست جمهوری فرانسه است که در ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

انتخابات روز یکشنبه با پایین‌ترین حضور شرکت کنندگان همراه بود و تنها ۴۰ درصد در آن شرکت کردند. مردم برای حضور در حوزه‌های رای گیری در عین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در دست داشتن خودکار برای رای دادن، از ماسک استفاده کرده بودند.

نخستین دور انتخابات مارس و درست چند روز پیش از اعلام وضعیت قرنطینه از سوی ماکرون برای جلوگیری از گسترش کرونا برگزار شد. دور دوم قرار بود ۲۲ مارس برگزار شود اما به دلیل پاندمی کرونا به تعویق افتاد.

ماکرون نگرانی خود را بابت میزان بالای عدم مشارکت در این رای گیری اعلام کرد و لوپن گفت که این کاهش حضور شگفت انگیز است و ژان لوک ملانشون، سیاستمدار جناح چپی نیز اعلام کرد که این یک "اعتصاب مدنی" است.

حزب ماکرون در انتخابات شهرداری‌ها موفق نشد آرای چشمگیری به دست بیاورد؛ این انتخابات برای رئیس جمهوری فرانسه آزمونی در مدت دو سال پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شمار می‌رفت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید