آزمون های بزرگ شخصیتی، مانند مایرز-بریگز، بدون شک محبوب هستند و بسیاری از افراد از طریق آنها به بررسی صفاتی مانند درونگرایی و برونگرایی می پردازند. افراد طیف وسیعی از رفتار را در طول زمان نشان می دهند. در واقع شخصیت افراد به صورت مطلق تعریف نمی شود و قابلیت انعطاف پذیری دارد. به این معنا که افراد درون گرا می توانند به روش برون گرا ها و برعکس رفتار کنند.

ویژگی های شخصیتی  درون گرا، برون گرا و میانه رو ها

افراد زیادی در حد وسط وجود دارند، که نه به شدت برونگرا و نه به شدت درونگرا هستند. احتمالاً اصطلاحات درون گرا- برونگرا و برونگرا- درونگرا را شنیده اید، اما روانشناسان اصطلاح میانه رو را برای افرادی که ویژگی های برونگرایی و درون گرایی دارند به کار می برند.

میانه روها، معمولاً دارای ویژگی های برونگرا و درونگرا ها هستند. برون گرا ها معمولاً خوش صحبت، ادعا کننده، هیجان زده و اجتماعی هستند و از بودن با مردم لذت می برند. درونگراها معمولاً برعکس می باشند. آنها آرام، غیرقابل تحمل، حساس و منزوی هستند. قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی بیشتر برای درونگراها عذاب آور است.

اگر بیشتر رفتارهای شما در طول یک دوره، مثلاً، یک ماه بیشتر به سمت اجتماعی بودن باشد، توزیع چگالی شما نشان می دهد که بیشتر به سمت برون گرایی گرایش دارید. اگر بیشتر رفتارهای شما همراه با خجالت و گوشه گیری است، بیشتر به سمت درون گرایی گرایش دارید.

چگونگی آگاهی از سطح برونگرایی و درونگرایی

بسیاری از آزمایشات آنلاین خوب و رایگان در این زمینه وجود دارند، که می توانید سطح برونگرایی و درونگرایی خود را درک کنید. یکی از مهم ترین این تست ها، تست شخصیت SAPA-Project است.

همچنین می توانید از چند نفر از نزدیکان خود که شما را در طیف گسترده ای از موقعیت ها می شناسند، بخواهید که درباره شخصیت شما قضاوت کنند یا اینکه یکی از تست های مربوط به شما را انجام دهند.

به یاد داشته باشید که به مرور زمان به رفتارهای خودتان فکر کنید. یک رفتار واحد می تواند کاملاً بازنمود باشد. اگر شخصی را در بسیاری از موقعیت ها، زمینه ها  و بسیاری از روزها یا هفته ها مشاهده می کنید، شخصیت خود را در آن موقعیت ها وقتی به مرور زمان رفتارهای آنها را مشاهده می کنید، مورد آزمایش و بررسی قرار دهید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید