افزایش سهم تبلیغات در جذب مشتری باعث شده که مدیران و بازاریابان مطرح جهان تصمیم به استفاده از بازیگران و چهره های مطرح به عنوان سفیر برند تبلیغاتی خود بگیرند، به بهانه حضور بحث برانگیز نوید محمد زاده در تبلیغات شرکت تولید نوشیدنی و آبمیوه به بررسی چرایی این مسئله پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : حضور سلبریتی و چهره های مطرح هنری تحت عنوان سفیر تبلیغاتی شرکت ها و برندهای مختلف، مدتی است که در صدا و سیما و بیلبوردهای تبلیغاتی به وفور دیده می شود، هر چند که این امر در کشورهای دیگر نیز سالهاست اجرایی می شود و به بهانه محبوبیتی که فرد چهره دارد، آن محصول و شرکت بهتر توسط مردم دیده می شود و به اصطلاح مشتری به آن شرکت اعتماد می کند و سعی در خرید از آن شرکت خواهد کرد.

حضور نوید محمد زاده به عنوان یکی از این سلبریتی ها در تبلیغات اخیر شرکت مشهور تولید آبمیوه یکی از بحث برانگیز ترین حضور چهره ها در تبلیغات محسوب می شود، این شرکت پس از احساس نیاز در عرصه تبلیغات، سعی در جذب مشتریان و تبلیغات محصولات برند خود با حضور نوید محمدزاده بازیگر مطرح سینما و تئاتر کرده است، لازم به ذکر است پیش از این، شرکت تازه تاسیس تولید آبمیوه از چهره های مطرحی نظیر سیروان و زانیار خسروی به همراه محمدرضا گلزار به عنوان چهره تبلیغاتی رو نمایی کرده بود و توانست به واسطه حضور همین برندهای تبلیغاتی از دو شرکت آبمیوه سازی دیگر که نبض بازار را در اختیار داشتند، سبقت بگیرد و فروش خود را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

به خاطر یک مشت دلار / حضور سلبریتی ها در تبلیغات صابونی

پیش از نوید محمدزاده چهره های مطرحی نظیر: رضا کیانیان، امین حیایی، آتیلا پسیانی، بهرام رادان، نیکی کریمی، بهنوش طباطبایی، پژمان جمشیدی، هدیه تهرانی، پژمان بازغی، بهنوش بختیاری، شقایق دهقان، الهام حمیدی، برزو ارجمند، سروش جمشیدی، پوریا پورسرخ، امیرحسین آرمان، نیما فلاح و سحر ولد بیگی، منوچهر هادی و یکتا ناصر، امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی، امیر علی دانایی، مهدی مهدوی کیا، علیرضا بیرانوند، سید مهدی رحمتی، علیرضا جهانبخش، لیلا بلوکات، الهام پاوه نژاد، اردشیر کاظمی و ... تحت عنوان سفیر برند تبلیغاتی شرکت به معرفی محصولات پرداخته بودند.

این هنرمندان تبلیغات محصولات مختلف شامل چای، سس، برنج و حبوبات، نوشابه های رژیمی، محصولات بهداشتی، کنسرو و تن ماهی، آدامس، دوغ و ماست، پوشاک، روغن و ماکارانی، فرش، عطر و ادکلن و ... که اکثراً محصولات غذایی و پوشاک هستند را انجام داده اند.

این حضور طبیعتاً دلیلی چون مسائل مالی برای افراد چهره نخواهد داشت و در واقع یک معامله دو سر برد محسوب می شود، سلبریتی با حضور در این آگهی ها مبلغ بالایی (بین چند صد میلیون تا چند میلیارد) را طلب می کند و برند نیز طبیعتاً با استفاده تبلیغاتی از آن هنرمند، ورزشکار یا ... موجبات دیده شدن بهتر محصول خود را فراهم می کند.

درستی یا نادرستی مبالغی که در هفته گذشته در خصوص دستمزد سلبریتی ها و حضور این افراد به عنوان سفیر برند تبلیغاتی در رسانه ها منعکس شده بود، به خودی خود جای بحث دارد، اما به جرات می توان حدس زد که این هنرمندان برای حضور در این آگهی های تبلیغاتی مبالغ هنگفتی را دریافت خواهند کرد.

البته بسیاری از سلبریتی ها دست رد به اینگونه پیشنهادات می زنند و حضور در آگهی و تبلیغات را برای خود کسر شان حساب می کنند و درستی یا نادرستی این حضور و اینکه این حضور چه تبعاتی برای آن هنرمند خواهد داشت طبیعتاً نیاز به کارشناسی دقیق دارد و صحبت پیرامون آن در این یادداشت نمی گنجد، اما می توان این نکته را اذعان کرد که اگر آن محصول کیفیت مطلوبی نداشته باشد، بلاشک مردم نسبت به آن فرد نیز بی اعتماد خواهند شد.

همانطور که پیش از این گفته شد، پذیرش یا عدم پذیرش حضور چهره های مطرح در آگهی های تبلیغاتی مسئله شخصی است که خود فرد با توجه به سنجیدن جوانب کار، نسبت به قبول یا رد آن پیشنهاد تصمیم گیری می نماید، اما مسئله ای که امروز به یکی از چالش های صدا و سیما تبدیل شده، حضور گسترده بازیگران در آگهی های تلویزیونی است و مشاهده برنامه ها وسریال تلویزیونی می توان به این نتیجه رسید که بلاشک حضور بازیگران چهره و سرشناس در پیام های بازرگانی صدا و سیما بیشتر از بازیگران در یک سریال مطرح تلویزیونی است.

در بسیاری از این آگهی ها شاهد حضور حتی بازیگرانی هستیم که سالهاست ساز قهر و جدایی با تلویزیون را کوک کرده اند و در سریال و برنامه های سازمان صدا و سیما حضور ندارند، اما به وفور در آگهی های بازرگانی به ایفای نقش می پردازند و تصاویر آنها به کرات در صدا و سیما پخش می شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید