1.آب مقطر

آب مقطر با جوشاندن آب تولید می شود. در واقع این همان بخارهایی است، که  مجدداً به مایع تبدیل می شوند.

نکات مثبت

اگر در حال مسافرت به جایی جدید هستید که از خلوص آب شیر اطمینان ندارید، آب مقطر جایگزین مناسبی است.

نکات منفی

از آنجا که آب مقطر حاوی مواد معدنی یا ویتامین ها نیست. نوشیدن آن نیز فواید سلامتی ندارد.  در واقع، از آنجا که آب غیر معدنی تمایل به استخراج مواد معدنی دارد ممکن است همین کار را از طریق دندان ها و استخوان های شما انجام دهد و به این قسمت ها آسیب بزند.

2. آب خالص

وقتی آب زیر زمینی یا شیر آب گرم می شود، برای آنکه  از شر مضرات آن مانند قارچ ها، انگل ها و باکتری ها خلاص شوید، آب تصفیه شده تهیه می کنید. این باعث می شود تا یکی از مطمئن ترین آبها  برای نوشیدن باشد.

اگر از وضعیت آب در منطقه خود مطمئن نیستید، تصفیه آب گزینه عالی دیگری است. اکثر کشورها آب شیر خود را از طریق یک فرآیند تصفیه تهیه می کنند. این باعث می شود اب سالم به راحتی در دسترس باشد.

در حالی که فرایند جوش برای برخی مواد مضر است، ممکن است، فلوراید را به  آن اضافه کند و باعث پوسیدگی دندان شود. هزینه خرید آب تصفیه شده یا حتی نصب سیستم تصفیه خانه می تواند گران تر از برخی از هزینه ها باشد.

3. آب طعم دار

آبی که با افزودن مواد طبیعی یا مصنوعی تقویت می شود به عنوان آب طعم دار شناخته می شود. همچنین ممکن است از سایر شیرین کننده های مصنوعی نیز استفاده شود.

طعم های زیادی وجود دارند که می توانید انتخاب کنید. با آب میوه و سبزیجات تازه می توان طعم دهنده ها را نیز اضافه کرد.

در حالی که می توان میوه و سبزیجات را اضافه کرد، احتمال دارد، آب طعم داری که از فروشگاه میخرید با استفاده از مواد افزودنی مصنوعی تقویت شده باشد. بیشتر مارک ها همچنین از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کنند که این امر برای افراد مبتلا به دیابت مضر است. همچنین ممکن است باعث افزایش وزن شده و به طور بالقوه کسانی را که آلرژی به شیرین کننده های مصنوعی دارند، تحت تأثیر قرار دهد.

4. آب قلیایی

با وجود مواد معدنی قلیایی و پتانسیل کاهش اکسیداسیون منفی (ORP)، آب قلیایی pH  بالاتری نسبت به آب معمولی دارد.

آب قلیایی به دلیل داشتن pH  بیشتر، باعث شده بعضی از افراد اعتقاد داشته باشند (اعلی رغم اثبات علمی بسیار کمی) که این می تواند به خنثی کردن اسید در بدن، کاهش سرعت پیری و حتی جلوگیری از سرطان کمک کند.

در حالی که آب قلیایی برای نوشیدن بی خطر است، اما pH بالاتر آن ممکن است باعث پایین آمدن اسید در معده شود، که این امر مانع از توانایی آن در از بین بردن باکتری ها می شود. مصرف بیش از حد مواد قلیایی در بدن می تواند منجر به قلیای متابولیک شود و علائمی مانند تهوع و استفراغ را به همراه داشته باشد.

5. آب چاه

یکی از طبیعی ترین انواع آب است. اما با توجه به عدم تصفیه، می تواند خطرات بهداشتی زیادی را به همراه داشته باشد.

در مناطق روستایی که چاه ها به وفور وجود دارند، این یک منبع طبیعی و مقرون به صرفه از آب است. آب چاه تصفیه نشده ممکن است خطرات بالقوه ای داشته باشد، اما فواید آن از اهمیت بالایی برخوردار هستند. همچنین می توانید با انجام چند قدم از جمله آزمایش چاه آب برای باکتری ها، نیترات ها و pH در سال و همچنین نصب سیستم تصفیه آب، هرگونه خطرات از این قبیل را از بین ببرید.

آب چاه تصفیه نشده به طور بالقوه می تواند توسط عفونت های باکتریایی و انگلی مانند ژیاردیا آلوده شود و به این دلیل آب چاه از در دوران کهن گذشته تا به امروز برای نوشیدن، کم مصرف می شده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید