استفان دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد ادامه درگیری‌ها در لیبی و انتقال اسلحه و نیروهای نظامی خارجی به این کشور نگران کننده است.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از ادامه درگیری‌ها در لیبی و انتقال اسلحه و نیروهای نظامی خارجی به این کشور ابراز نگرانی کرد.

شبکه روسیه الیوم روز سهشنبه به نقل از " استفان دوژاریک " اضافه کرد: هم اکنون، لیبی به جنگ بیشتر نیاز ندارد و جنگ بیشتر آخرین چیزی است که لیبی نیاز دارد .

وی این سخنان را در واکنش به اظهارات " عبدالفتاح السیسی " رئیس جمهور مصر مبنی بر "مداخله مستقیم نظامی" در لیبی بیان کرد و افزود: این موضوع را باید در نظر گرفت که " اکنون آخرین چیزی که لیبی به آن احتیاج دارد، جنگ بیشتر است.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد: واضح است که لیبی اکنون به جنگ، افزایش لشکر کشی نظامی، افزایش انتقال اسلحه و جنگجویان خارجی یا مزدور بیشتر در خاک خود نیاز ندارد.

وی افزود: ما از ادامه لشکر کشی نظامی در مرکز لیبی به ویژه در سرت و از انتقال اسلحه از خارج و ادامه استخدام سربازان مزدور و هر آنچه در مورد نقض آشکار عدم استفاده از تسلیحات انجام می‌شود،  نگران هستیم.

خاطر نشان می‌شود که " عبد الفتاح السیسی " رئیس جمهور مصر شنبه گذشته اعلام کرد که " دخالت‌های خارجی در لیبی به ایجاد پناهگاه‌های امن برای خشونت طلبان و تروریسم کمک کرده است بنابر این "مداخله نظامی مستقیم مصر در لیبی" امکانپذیر است و تاکید کرد که چنین مداخلاتی تحت مشروعیت بین‌ المللی برایش فراهم شده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید