کفاشیان حالا بعد از محرومیت از حضور در فوتبال، افشای دروغش به ای اف سی و البته ممنوعیت حضور بازنشستگان باز هم با خنده‌های مشهورش به فوتبال برگشته، البته خودش می‌گوید استعفا نداده بود که حالا برگردد!

سلام نو – سرویس ورزشی: با اینکه با دلار بیست هزار تومانی، مرگ قاضی متواری در رومانی و اظهارات عجیب نمایندگان مجلس جدید این روزها نسبت به خبرهای جدید ضد ضربه شده‌ایم، اما باز هم خبرهایی شنیده می‌شود که باورشان سخت، عجیب و خنده‌دار است. درست مثل خبر بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال!

ظاهرا رئیس پیشین فدراسیون فوتبال، جلسه‌ای با وزیر ورزش برگزار کرده و قرار شده سرپرستی فدارسیون را تا زمان انتخاب رئیس جدید به عهده بگیرد آن هم در حالی که تا چند وقت پیش پنج سال از حضور در فوتبال محروم بود و به تازگی به لطف بخشش چهار سال از محرومیتش مجوز حضور دوباره در مدیریت فوتبال را پیدا کرده، البته آن هم چند روز پیش از پایان کامل یک سال محرومیتش.

کفاشیان که یک دهه رئیس فدارسیون فوتبال بود به تازگی در مصاحبه رادیویی اعتراف کرد که این فدراسیون برای تأیید اساسنامه سال ۸۶ به ای اف سی دروغ گفته، دروغی که دو بار تشکیل مجمع را در پی داشت و به دوره دوم ریاست کفاشیان و سپس مهدی تاج انجامید.

او حالا بعد از محرومیت از حضور در فوتبال، افشای چنین دروغی و البته ممنوعیت حضور بازنشستگان باز هم با خنده‌های مشهورش به فوتبال برگشته. البته خودش می‌گوید استعفا نداده بود که حالا برگردد!

کفاشیان احتمال سرپرستی خود را رد نکرد و گفت فعلاً نایب رئیس اول است و هیچ اختلافی بین او و اعضای هیئت رئیسه فعلی وجود ندارد. او خطاب به خبرنگاران گفت: حالا در جلسه شرکت می‌کنیم، بعد ببینیم چه می‌شود.

بازگشت کفاشیان واکنش‌های مختلفی را در پی داشت. دادکان بدون نام بردن از کفاشیان گفت: ‌این روزها می‌گویند یک مدیر که به دلیل تخلف محروم شده بود می‌خواهد به فوتبال برگردد. همان مدیری که برای شوخی و خنده به فوتبال آمده بود. یک نفر نیست از ایشان بپرسد حالا که می خواهی برگردی به فوتبال، بگو آن پول‌هایی که گفته بودند برداشته‌ای کجا رفته؟ آن پول‌ها را برگردان و بعد به فوتبال برگرد. ورزش تحول می‌خواهد و اگر اینجا درست شود و دوباره راستی و صداقت را شاهد باشیم، الگوی دیگر بخش‌های جامعه می‌شود.

محمد دادکان ظاهرا در واکنش به همین رخداد از کمیته جوانان AFC استعفا کرده تا نظر نهادهای بین المللی فوتبال را به رخدادهای عجیب فدراسیون فوتبال جلب کند. صادق درودگر نیز اعلام کرده بود درصورت بازگشت کفاشیان به فدراسیون فوتبال از سمتش در سازمان اقتصادی استعفا می‌کند.

داریوش مصطفوی هم از جمله مخالفان بازگشت کفاشیان به فدارسیون فوتبال است و با مقایسه او و احمد شاه می‌گوید که از اول هم مخالف حضور آدم‌های چسبیده به فوتبال بوده است و این آدم‌ها هیچ چیزی به فوتبال اضافه نکرده‌اند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال می‌گوید: کفاشیان نباید بیاید چون هنوز هم اثرات مخربش در فوتبال هست. کفاشیان و ترابیان باید تسویه حساب صداقتی بگیرند و باید بگویند پول کجاست و به حساب چه کسی رفته است. بازگشت کفاشیان جرم است و حالا به این جرم کجا رسیدگی می‌شود، مسأله دیگری است.

احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس نیز معتقد است فارغ از تمام بحث‌های پیشین درباره کفاشیان، اکنون بحث منع به کارگیری بازنشستگان به عنوان یک قانون وجود دارد و بازگشت او تخلف و عنوان مجرمانه محسوب می‌شود.

با تمام این حرف‌ها اما علی کفاشیان با همان خنده‌ها به فدارسیون برگشته و به خبرنگاران می‌گوید که فعلا دو سه روزی باید آپدیت شود تا بتواند جواب آن‌ها را بدهد.

واقعیت این است که دیگر جای گلایه و انتقاد هم وجود ندارد. به چه چیزی انتقاد کنیم و از چه چیزی گلایه کنیم؟ محرومیت پنج ساله کفاشیان یک شبه صفر می‌شود و بدون توجه به قانون بازنشستگی به فدارسیون باز می‌گردد و انگار نه انگار که اتفاقی افتاده. با خنده‌هایش چشم در چشم خبرنگاران می‌دوزد و هیچ چیزی از پول‌هایی که غیب شده نمی‌گوید.

شاید کفاشیان پس فردا سرپرست و بعد هم دوباره رئیس فدارسیون فوتبال شود، اتفاقی که این روزها چیز چندان عجیبی حساب نمی‌شود و اصلا دور از ذهن نیست.

ما این روزها چاره‌ای نداریم جز رویا پردازی برای روزهای خوب، روزهایی که شاید کفاشیان در آن جوابگو باشد و مدیرانی کارآمد اداره فوتبال را به دست بگیرند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید