در سال 2018، الون مسک مشهور گفت که اگر افراد می خواهند دنیا را تغییر دهند، باید "80 تا 100 ساعت در هفته" کار کنند. اظهارات وی بازتابی از این دیدگاه است که برای موفقیت تنها کار هوشمندانه کافی نیست و باید سختکوش نیز باشید.

اما باید در نظر داشت که کار بیش از حد و خارج از توان ممکن است عواقب ناگواری بر سلامتی و سرمایه گذاری های آینده شخص داشته باشد.

کار بیشتر از 80 ساعت در هفته برای بیشتر افراد غیرقابل تحمل است و منجر به کاهش تمرکز و استرس زیاد می شود. بنابراین کارآفرینان باید مشکلات شخصی خود را حل کنند تا بتوانند مشاغل خود را در اوقات سخت کنترل کنند. داشتن ساعات کار طولانی غیرممکن نیست، اما کسانی که در این مسیر قرار می گیرند باید کار طولانی مدتشان را با رفتارها و تفریحاتی که موجب رفاه می شود جبران کنند.

برخی از این کارها عبارتند از:

خواب کافی باعث بهبود بهره وری و کاهش خطا می شود

کارشناسان خواب توصیه می کنند که همه افراد هر شب بین هفت تا نه ساعت بخوابند زیرا ساعات خواب کمتر می تواند مشکل ساز باشد. به عنوان مثال یک مطالعه در سال 2016 از شرکت RAND نشان داد که کمبود خواب باعث می شود یک فرد معمولی حدود 11 روز از سال را بازدهی مناسبی نداشته باشد و این رقم حدود 2808 دلار ضرر به شرکت وارد می کند. برای دیگر افراد مانند کارآفرینان، این رقم با توجه به تأثیرات مهم در تصمیم گیری آن ها، بسیار بیشتر خواهد بود.

داشتن یک رژیم غذایی سالم باعث بهبود روحیه و افزایش بهره وری می شود

سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد خوردن یک رژیم غذایی متعادل میزان بهره وری را تا حدود 20 درصد افزایش می دهد که معادل یک روز کاری اضافه در هفته است. نوع غذایی که می خورید نیز می تواند بر روحیه شما تأثیر بگذارد. محققان نشان داده اند که خوردن بیش از هفت وعده میوه و سبزیجات در روز به طور قابل توجهی خلق و خوی شرکت کنندگان را بهبود بخشیده و آن ها را برای چالش های زندگی آماده تر کرده است.

ورزش باعث افزایش بهره وری و بهبود روابط بین فردی می شود

داده ها حاکی از آن است که فعالیت بدنی مزایای بی شماری از جمله سلامت روانی بهتر، بهبود سلامت کلی و کاهش استرس دارد. به عنوان مثال در یک مطالعه مشخص شد که بهره وری شرکت کنندگانی که ورزش کرده بودند نسبت به کسانی که ورزش نکرده بودند، 72 درصد بیشتر بود.

متفکر بودن استرس را کاهش می دهد و تصمیم گیری را بهبود می بخشد

یک مطالعه از دانشگاه پنسیلوانیا نشان داد که شیوه های مراقبت شخصی به تقویت تصمیم گیری کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد میزان استرس افرادی که ذهن آگاهی دارند به مراتب از دیگر افراد کمتر است.

موسیقی باعث کاهش استرس و افزایش تمرکز می شود

گوش دادن به موسیقی در محل کار می تواند با کاهش استرس و سطح تنش در بدن، تأثیر فوق العاده ای بر آرامش داشته باشد. موسیقی به شما کمک می کند تا در طول روز متمرکز، با انگیزه و به طور کلی شاد باشید.

ارتباطات اجتماعی می تواند باعث افزایش شادی در روزهای سخت شود

کارآفرینان می توانند سلامت خود و مشاغل خود را با داشتن ارتباطات اجتماعی بیشتر بهبود بخشند. تحقیقات نشان می دهد کسانی که با افراد داخل و خارج از شرکت رابطه خوبی دارند، سطح پایین تری از استرس در محل کار و شادی بیشتری را تجربه می کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید