امروز با بازی بحرین-کره جنوبی و قطر -عراق پرونده مرحله یک مرحله دیگر از جام ملت‌های آسیا بسته می‌شود و دو تیم دیگر مرحله یک چهارم نهایی مشخص می‌شوند.

سلام نو - گروه ورزش: امروز عصر با بازی بحرین-کره جنوبی و قطر-عراق پرونده مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا بسته می‌شود و تکلیف دو تیم نهایی صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی نیز روشن می‌شود.

آخرین باری که بحرین موفق به شکست رقیب چشم بادامی خود شد به 19 سال پیش و سال 2000 برمی‌گردد و امروز آن‌ها با مربی اهل چک خود به دنبال خلق یک شگفتی دیگر هستند.

آمار در این تقابل به طور چشم‌گیری به نفع کره ای ها است. جنگجویان تائه ووک تا به حال بیست بار با بحرین روبرو شده اند که 14 دیدار به سودشان خاتمه یافته است. 4 بازی دو تیم به تساوی انجامیده و بحرین فقط 2 بار موفق شده کره را شکست دهد.

اما کره‌ای‌ها مشکل و دردسر برای این بازی کم ندارند. بدترین خبر برای بنتو، سرمربی پرتغالی کره جنوبی، مصدومیت کی سونگ یونگ بود که روز گذشته مجبور شد اردوی این تیم را به مقصد نیوکسل انگلیس ترک کند. او دچار مصدومیت شده و پس از صحبت‌هایی که با فدراسیون کره جنوبی انجام شد، توافق بر این شد که او برای ادامه درمان به نیوکاسل بازگردد.

لی جا سئونگ، ستاره دیگر کره در این رقابت ها نیز دچار مصدومیت شده و این به سرمربی تیم بستگی دارد که او در دور بعدی بازی ها حضور داشته باشد یا نه. هوانگ نو جو، دیگر بازیکن کره، معتقد است که دلایل بسیاری برای انگیزه تیم در کسب پیروزی مقابل بحرین وجود دارد.

سرمربی کره جنوبی که دیدار پیش رو برایش اهمیت خاصی دارد اجازه حضور خبرنگاران در تمرینات تیمش را نداد و خبرنگاران، تنها به مدت 15 دقیقه، در ابتدای تمرینات حق حضور در زمین تمرین را داشتند.

از آخرین قهرمانی کره در جام ملت‌های آسیا، ۶۹ سال می‌گذرد و شاگردان بنتو امیدوارند با اتکا به لژیونرهای با کیفیت خود بتوانند از مثل دوره قبل به فینال برسند و این بار به جای ناکامی با پیروزی در فینال طلسم بزرگ قهرمانی در آسیا را بشکنند.

دربی عربی و نبرد به امید قهرمانی

در دیگر بازی امروز عراق و قطر آخرین بازی مرحله یک هشتم نهایی را انجام می‌دهند و پیروز این دربی عربی یک قدم به آرزوهایش که حضور در فینال است نزدیک‌تر می‌شود.

قطر به عنوان تیم اول گروهش و عراق به عنوان تیم دوم گروهش در حالی به این مرحله آمدند که می‌دانستند سخت‌ترین مسیر ممکن را برای رسیدن به فینال در پیش دارند.

قطر با بازیکنان جوانش روی جام جهانی آینده که میزبان است حساب کرده بود ولی نسل جوان قطر چنان درخشان ظاهر شد که مهاجم این تیم آقای گل مسابقات است و یک گام تا شکستن رکورد علی دایی فاصله دارد.

از آن سو عراق هم با نسلی طلایی از ستارگانش از جمله طارق همام و بشار رسن به میدان آمده و امیدوار است بتواند قهرمانی چند سال قبل خود در جام ملت‌های آسیا را تکرار کند.

به گزارش ورزش سه علی عدنان، بازیکن تیم آتلانتلا و ستاره تیم ملی عراق با اشاره به جاه طلبی تیم ملی عراق در این دوره از رقابت‌ها گفت:کاتانچ بازی آخر قطر را از نزدیک دید و اطلاعات بسیار خوب و کلیدی را به دست آورد و نقاط ضعف این تیم را فهمید که ما سعی می کنیم از آن ها استفاده کنیم. ما این اعتماد به نفس را داریم که به مراحل بالاتر صعود کنیم، جایی که آرزوهای ما سقف ندارد و می خواهیم تا فینال پیش برویم.

عراق یا قطر هر کدام که پیروز این میدان باشند راه دشواری را برای دست یابی به رویای فینال و قهرمانی پیش رو دارند. برنده این دیدار در یک چهارم نهایی احتمالا با کره جنوبی و در نیمه نهایی احتمالا با استرالیا و در دیدار نهایی به احتمال زیاد با ایران یا ژاپن رو به رو خواهد شد، راهی که برای قهرمانی بسیار سخت و دشوار و شاید غیرممکن به نظر می‌رسد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید