اگر جواد خیابانی در یک رسانه حرفه‌ای کار می‌کرد احتمالا سال‌ها پیش بازنشسته می‌شد و این چنین نمی‌توانست تصویر خوشایندی که از او در ذهن داشتیم را نابود کند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: این روزها جام ملت‌های آسیا در حالی پیگیری می‌شود که برنامه‌های صدا و سیما در این حوزه در اختیار چهره‌هایی چون جواد خیابانی، مهدی توتونچی و محمدحسین میثاقی است و عموما همان کارشناسان قدیمی به برنامه دعوت می‌شوند.

به گزارش سلام نو، اگر بخش‌هایی که چهره‌های جوان‌تری چون احسان محمدی در آن به روی آنتن می‌آیند را فاکتور بگیرید صدا و سیما در این دوره جام ملت‌ها هیچ چیزی برای ارائه به مخاطب ندارد، این در حالی است که رقبای صدا و سیما در این دوره چهره‌هایی چون خوزه مورینیو را به عنوان کارشناس در اختیار خود دارند.

این که صدا و سیما با مشکل مواجه است مسئله قابل کتمانی نیست و کسی انتظار ندارد مثل دوران جام جهانی چهره‌هایی مثل اتوئو یا پویل را به برنامه‌های خود دعوت کند ولی اینکه صدا و سیما هیچ تلاشی در استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور هم نمی‌کند بسیار قابل توجه و ناراحتی است.

مجری‌ها احساسی، معرکه‌گیر و بی اطلاع

در حالی که در روزهایی مثل رقابت‌های جام ملت‌های آسیا رسانه‌ها بهترین نیروهای خود را بسیج می‌کنند تا بهترین کیفیت را به مخاطب عرضه کنند شبکه ورزش در یک اقدام کم سابقه این دوران به دوراه تصفیه حساب با عادل فردوسی‌پور تبدیل کرده و نه تنها هیچ برنامه‌ای به او ندادند بلکه به جز یک بازی کم اهمیت او را در گزارشگری مسابقات هم سهیم نکردند.

درست وقتی که مدیران شبکه سه به خاطر نشان دادن قدرت و نفوذ خود مشغول حذف و بایکوت عادل فردوسی‌پور هستند سکان برنامه‌های جام ملت‌های آسیا در اختیار چهره‌هایی چون محمدحسین میثاقی و جواد خیابانی است.

میثاقی که پیش از این آتش جنگ و جدل بین کی‌روش و برانکو را در جام جهانی شعله‌ور کرده بود اخیرا اقدام به سانسور سر خود مصاحبه کی‌روش کرد.

هر جای دیگر بود خیابانی بارها اخراج شده بود

در آن سو نیز جواد خیابانی به جای روزآوری اطلاعات خود از فوتبال دنیا روی یک ترجمه غلط مانور می‌دهد و روی آنتن زنده یک خطابه اشک آلود علیه کی‌روش می‌خواند.

خیابانی در حالی داد وطن پرستی سر می‌دهد و از کی‌روش انتقاد می‌کند که دو سال و نیم پیش به دلالی لباس تیم ملی افتخار می‌کرد و می‌گفت:

" می‌گویند خیابانی دلال لباس شده است. من حدود چهار ماه پیش یک پیامک به آقای کفاشیان دادم که جیووا هم می‌تواند اسپانسر تیم ملی شود. افتخار می‌کنم که پرچم سه رنگ کشورم را تن بازیکنان تیم ملی کنم و اگر بازیکنان تیم ملی لباس با کیفیت بپوشند و بگویند دلالی است، من به دلالی کردن لباس‌های تیم ملی افتخار می‌کنم."

همین دلالی خیابانی نیز در نهایت برای او مشکل ساز شد و کی‌روش اجازه استفاده از لباس‌های غیر استاندارد جیووا در تیم ملی را نداد و باعث تمام شدن این قرار داد شد.

اما این تمام ماجرای جواد خیبابانی نیست! او در تازه‌ترین اظهارنظر خود در سخنانی جنجالی و بی‌ادبانه پس از بازی ایران و عمان گفت:

" شور ایرانی‌ها از عمانی‌ها بیشتر است و شعورشان هم! این جمله‌ای بود که جواد خیابانی در شبکه ورزش به زبان آورده است و باید افسوس خورد که فوتبال تبدیل به وسیله‌ای برای عقده‌گشایی ناسیونالیستی می‌شود."

این سخنان غیرقابل توجیه در حالی زده می‌شود که برخلاف سخنان نژاد پرستانه خیابانی عمانی‌ها در پایان بازی با ایران تیم ملی ایران را نیز تشویق کردند.

جواد خیابانی که پس از حماسه استرالیا به نماد ملی‌گرایی ایرانیان در عرصه فوتبال تبدیل شده بود امروز با انحرافی بیش از حد به مجسمه نژاد پرستی و بازی با احساسات مردم بد شده است.

شاید اگر خیابانی به جای صدا و سیما در یک رسانه حرفه‌ای کار می‌کرد با این همه گاف پی در پی سال‌ها پیش بازنشسته می‌شد و این چنین به کشتن خود بر نمی‌خواست و از مجسمه وطن پرستی به مجسمه نژادپرستی تبدیل نمی‌شد.

کاش صدا و سیما به جای میدان دادن به ده نمکی‌ها و خیابانی‌ها و کارشناسانی که حتی بازی ایران را نمی‌بینند میدان را به متخصصانی چون فردوسی‌پور و نسل جدیدی از کارشناسان مثل مهدی مهدوی‌کیا می‌داد و این چنین چوب حراج به اندک اعتبار باقی ماند خود نمی‌زد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید