در سال 2018 بیش از 8 هزار پناه جو از آلمان اخراج شدن که بیشتر آن ها به ایتالیا منتقل شدند.

به گزارش سلام نو،  روزنامه زوددویچه سایتونگ روز دوشنبه نوشت که در مجموع 8هزار و 658 نفر پناهجو بین ماههای ژانویه تا نوامبر سال گذشته میلادی از آلمان به سایر کشورهای اتحادیه اروپا منتقل شدند. این رقم در مقایسه با 7 هزار و 102 پناهجوی اخراج شده در سال 2017 افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.

بخش اعظم پناهجویان اخراج شده از آلمان طی سال گذشته میلادی به کشور ایتالیا منتقل شدند و تنها پنج نفر به کشور یونان انتقال یافتند. دولت آلمان اعلام کرده که یونان درخواست پذیرش پناهجویان را بنا به 'دلایل غیرصحیح' رد کرده است.

این اطلاعات از آن حکایت دارند که سال 2018 هیچ پناهجویی به کشور مجارستان بازگردانده نشده است.

بر اساس مقررات 'دوبلین' مصوب اتحادیه اروپا، مسئولیت پناهجویان با اولین کشوری است که آنان وارد آن کشور شده و نام خود را ثبت کرده اند. این مقررات از مدتها پیش مورد انتقاد گروههای حقوق بشری قرار گرفته است زیرا موجب می شود پناهجویان در شرایط ناگوار در اردوگاهها گرفتار شوند و از پیوستن آنان به اعضای خانواده در سایر کشورهای اتحادیه اروپا جلوگیری می کند.

هورست زیهوفر رئیس حزب اتحاد سوسیال مسیحی آلمان از زمان تصدی پست وزارت کشور در سال 2018، موضع سختی در باره پناهجویان اتخاذ کرده و دولت آلمان کنترلهای مرزی در جنوب کشور را تشدید کرده است. وزارت کشور آلمان در آستانه کریسمس 2018 کارزاری را برای تشویق پناهجویان به بازگشت به کشورهای خود با ارائه کمک هالی مالی راه اندازی کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اداره مهاجرت و پناهجویی آلمان (Bamf)، یک سوم پرونده‌های متقاضی پناهندگی در سال گذشته میلادی مربوط به پناهجویانی می‌شود که در شمار مقررات مربوط به توافق دوبلین قرار می‌گیرند.

توافقنامه 'دوبلین 3' بر این قاعده استوار است که هر پناهجویی می‌بایست به محض ورود در همان نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا تقاضای پناهندگی بدهد. به این ترتیب، کشورهای دیگر عضو اتحادیه می‌توانند آن پناهجو را به کشور مبدا در اتحادیه اروپا بازگردانند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید