فدراسیون والیبال  باید به شرایط آغاز تمرینات تیم‌های لیگ برتری والیبال نظارت داشته باشد.

با توجه به اینکه برخی تیم‌های لیگ برتری والیبال قصد دارند از ابتدای تیر ماه تمرینات گروهی خود را برای فصل جدید آغاز کنند، به نظر می‌رسد که فدراسیون والیبال باید در کنار توجه به بدهی‌های باشگاه‌ها، نظارت کافی و جدی بر گرفتن تست‌های پزشکی از ورزشکاران همه باشگاه‌ها داشته باشد.

ایسنا نوشت: پس از نزدیک به ۴ ماه که ورزش جهان بخاطر شیوع ویروس خطرناک کرونا تعطیل بود، این روزها کم کم شاهد باز گشایی لیگ‌های رشته‌های مختلف ورزشی در کشورهای مختلف، با رعایت اصول بهداشتی و گرفتن تست‌های پزشکی از ورزشکاران هر رشته هستیم.

فصل گذشته لیگ برتر والیبال ایران نیز از جمله مسابقاتی بود که بخاطر شیوع گسترده کرونا نیمه کاره به اتمام رسید. حالا طبق اعلام فراسیون والیبال، بر اساس برنامه تدوین شده از سوی کمیته رویدادها و مسابقات فدراسیون، در صورت تایید ستاد ملی مقابله با کرونا، سی و چهارمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران، از شهریور ماه سال جاری آغاز می‌شود.

با این وجود نقل و انتقالات برای فصل جدید لیگ از هفته‌ها قبل‌تر آغاز شده و اکثر تیم‌ها هم نفرات مد نظر خود را جذب کرده‌اند، اما موضوع مهم بحث آغاز تمرینات تیم‌ها از ابتدای تیر ماه و بحث گرفتن تست‌های پزشکی از ورزشکاران این رشته است. از هفته گذشته با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، اجازه بازگشایی باشگاه‌های والیبال در سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شد که بر همین اساس، برخی از تیم‌های لیگ برتری مانند شهرداری ارومیه قرار است از ابتدای تیر ماه تمرینات گروهی خود را برای حضور در فصل جدید لیگ آغاز کنند.

پیش از این برای آغاز تمرینات گروهی تیم‌های فوتبالی جهت حضور در لیگ برتر، ستاد ملی مبارزه با کرونا باشگاه‌ها را موظف کرد تقریبا هر یک یا دو هفته یکبار از بازیکنان خود تست‌ کرونا بگیرند، اما تاکنون بحثی در این مورد برای تیم‌های والیبالی مطرح نشده است؛ موضوعی که با توجه به شرایط برگزاری مسابقات والیبال (در فضای بسته سالن‌ها، لمس مکرر توپ با دست توسط بازیکنان و ...)‌ نیازمند نظارت جدی‌تری است.

ستاد ملی مبارزه با کرونا به تیم‌های فوتبالی اعلام کرده بود قبل و بعد از آغاز تمرینات هر ۵ روز یک بار تست‌های پزشکی را برای بازیکنان خود انجام دهند، که اکثر تیم‌های فوتبالی نیز تا کنون حدودا ۳ یا ۴ مرتبه این تست‌ها را از ورزشکاران خود گرفته‌اند و چنین نظارت پزشکی در والیبال نیز ضروری به نظر می‌رسد.

حال با توجه به اینکه فعلا خبری از موضوع مطرح شده در باشگاه‌های والیبال نیست، بهتر است فدراسیون والیبال در کنار حساسیت‌هایی که برای رفع بدهی‌های تیم‌ها به خرج می‌دهد، موضوع گرفتن تست‌های پزشکی در باشگاه‌ها را نیز به صورت جدی‌تر پیگیر باشد تا در آینده شاهد بروز ضررهای جبران ناپذیر در خانواده والیبال کشور نباشیم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید