مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تحریم  آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللیواکنش نشان داد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تحریم دیوان کیفری بین‌المللی از سوی آمریکا را «مایه نگرانی جدی» دانست.

به گزارش پنجشنبه شب پولیتیکو، بورل در یک کنفرانس خبری آنلاین تاکید کرد: این مساله مایه نگرانی جدی است زیرا ما به عنوان اتحادیه اروپا حامیان ثابت قدم دیوان کیفری بین‌المللی هستیم.

وی با بیان اینکه «این یک خبر بسیار بد» است، افزود: دیوان کیفری بین‌المللی یک عامل کلیدی در اجرای عدالت و صلح است. همه کشورها باید به آن احترام گذاشته و از آن حمایت کنند. ما این تصمیم را تحلیل می‌کنیم تا تمام تبعات آن را ارزیابی کنیم.

بورل همچنین گفت که «شورای امور خارجی» اتحادیه اروپا روز دوشنبه آینده تشکیل جلسه داده و نظر خود را درباره این تصمیم آمریکا اعلام خواهد کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه با امضای فرمانی دیوان کیفری بین‌المللی و کارکنان آن را تحریم کرد.

این فرمان دیوان کیفری بین‌المللی را تحت تحریم اقتصادی قرار داده است و سفر آن دسته از کارکنان دیوان کیفری بین‌المللی که بدون رضایت ایالات متحده، مستقیماً در تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی نظامیان و مقام‌های اطلاعاتی آمریکا در افغانستان نقش دارند، با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود.

این تازه‌ترین اقدام ترامپ علیه پیمان‌ها و نهادهای بین‌المللی است. خروج از برجام، معاهده آب‌ و هوایی پاریس، ۲ پیمان کنترل تسلیحاتی و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از جمله پیمان‌شکنی‌های آمریکاست.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید