این یک واقعیت شناخته شده است که باغبانی یک سرگرمی بسیار عالی است. این کار به شما این امکان را می دهد که وقتی احساس بی قراری و بی حوصلگی می کنید، با طبیعت ارتباط برقرار کنید و حالتان خوب شود. البته باغبانی زحمت زیادی دارد. توجه شما را به چند ایده مفید باغبانی جلب می کنیم تا باغ خود را به بهترین شکل تغییر دهید.

1.علف های هرز را از بین ببرید

از بین بردن علف های هرز بخش مهمی از باغبانی است. اگر می خواهید روشی سریع و آسان برای رهایی از این گیاهان مزاحم پیدا کنید، احتمالاً از یک از بین برنده علف های هرز استفاده می کنید. این ماده پر از مواد شیمیایی است که می تواند به جای کمک، به باغ شما آسیب برساند و هزینه هنگفتی به بار بیاورد. برای حل این مشکل، ماده از بین برنده علف های هرز خود را در خانه و با استفاده از مواد طبیعی تهیه کنید. کمی صابون، سرکه و نمک را با هم مخلوط کنید، آن را درون یک بطری اسپری بریزید و سپس استفاده کنید. علف های هرز ناپدید خواهند شد!

2. استفاده از روزنامه

ماده از بین برنده علف های هرز می تواند این علف ها را از بین ببرد اما استفاده از روزنامه می تواند در وهله اول مانع از رشد علف های هرز شود. چند لایه روزنامه روی خاک قرار دهید. این کار باعث می شود رطوبت به ریشه گیاهان برسد و در عین حال مانع رشد علف های هرز می شود. علف های هرز در این شرایط نمی توانند رشد کنند، در حالی که گیاهان به رشد خود ادامه می دهند.

3.استفاده از کود

همه ما می دانیم که کود یک ماده اساسی در سالم نگه داشتن گیاهان است. جالب است بدانید که نمک به عنوان یک کود عالی برای درختچه های شما عمل می کند. نمک حاوی منیزیم است که باعث می شود دانه ها جوانه بزنند و گیاهان را قادر می سازد تا مواد مغذی حیاتی مورد نیاز خود را از خاک جذب کنند. این یک راه حل ارزان، کاربردی و آسان است که باغ شما را زیبا، سرسبز و سالم نگه می دارد. هر ماه حدود دو قاشق چایخوری نمک را با یک گالن آب مخلوط کنید و سپس مخلوط را روی ریشه گیاهان بریزید.

4.ظروف پلاستیکی را دور نریزید

اگر بطری نوشابه ندارید تا با آن گلدان های کوچک بسازید، از ظروف پلاستیکی قابل استفاده در رستوران ها استفاده کنید. این ظروف پلاستیکی برای شروع رشد بذر بسیار مناسب هستند. ظرف را بعد از مصرف غذا خوب بشویید و کف آن را با خاک پر کنید. سپس دانه ها را با فاصله مناسب در خاک قرار دهید تا رشد کنند. در ظرف را ببندید و در نزدیکی نور خورشید قرار دهید. این محفظه رطوبت را در داخل خود نگه داشته و در عین حال اجازه می دهد نور خورشید به گیاهان برسد.

5.لوله های مقوایی دستمال توالت را نگه دارید

پس از تمام شدن دستمال توالت، می توانید از لوله های آن برای شروع رشد بذرها در باغ خود استفاده کنید! برای این منظور یک ظرف ضد آب بگیرید و آن را با لوله های توالت خالی پر کنید. هر لوله را با خاک گلدان پر کنید و بذرها را درون مقوا بکارید. وقتی زمان انتقال آن ها به باغ فرا رسید، می توانید گلدان های مقوایی را به همان شکل در زمین بکارید زیرا با گذشت زمان مقواها تجزیه می شوند. وجود مقواها به سالم ماندن بذرها در هنگام جوانه زنی کمک می کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید