فیلم سینمایی «میلیونر میامی» به کارگردانی مصطفی احمدی و تهیه کنندگی سعید ملکان و نقش آفرینی حمید فرخ نژاد، علی قربان زاده، طناز طباطبایی، صابر ابر، افسانه بایگان، آتیلا پسیانی و ... در شبکه نمایش خانگی پخش شده است، به بهانه پخش این فیلم در شبکه نمایش خانگی به بررسی این فیلم پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | مرتضی کوه مسکن : «میلیونر میامی» فیلمی کمدی به کارگردانی مصطفی احمدی و تهیه کنندگی سعید ملکان با حضور بازیگران مطرح سینمای ایران در سال 1395 تولید شده است.

فیلم «میلیونر میامی» با نام قبلی «بی حساب» در ۱۴ آذر ۱۳۹۷ بر روی پرده سینما ها رفت و علیرغم تبلیغات زیاد و حضور بازیگران مطرحی نظیر حمید فرخ نژاد، علی قربان زاده، طناز طباطبایی، صابر ابر، افسانه بایگان، آتیلا پسیانی و ... توانست به فروش ۱٬۱۶۵٬۶۸۶٬۰۰۰ تومان در گیشه دست یابد که با توجه به این تعداد بازیگر به نوعی شکست برای عوامل سازنده فیلم محسوب می شود.

کارگردانی فیلم «میلیونر میامی» بر عهده مصطفی احمدی نویسنده، کارگردان 50 ساله سینما بوده است، وی فعالیت خود را به صورت تجربی در سینما و با دستیاری کارگردان در فیلم «‌آهنگ پنهان» به کارگردانی ایرج کریمی آغاز کرده و فیلم «میلیونر میامی» دومین فیلم بلند سینمایی مصطفی احمدی در مقام کارگردان محسوب می شود، وی پیش از این فیلم، کارگردانی فیلم «نزدیک تر» را در سال 1393 بر عهده داشته و پس از 2 سال فیلم جدید خود را با عنوان «میلیونر میامی» در ژانر کمدی جلوی دوربین برد.

بیشتر بخوانید :

نقد فیلم «جانان» / فیلمی پر هزینه با سوژه تکراری

نقد فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» / فیلم در خصوص مشکلات مهاجرین افغان

نقد فیلم «جهان با من برقص» / نخستین تجربه کارگردانی سروش صحت در سینما

نقد فیلم «مهمانخانه ماه نو» / فیلمی بی هویت محصول مشترک ایران و ژاپن

نقد فیلم «سال دوم دانشکده من» / فیلمنامه خوب و فیلم بد

نام فیلم جدید مصطفی احمدی در کنار پوسترهای منتشر شده از این فیلم، نوید از تماشای یک فیلم ضعیف و کمدی سخیف به اصطلاح شانه تخم مرغی می دهد که در آن تعدادی زیادی چهره مطرح سینمایی به ایفای نقش پرداخته اند، اما انصافاً فارغ از ضعف هایی که فیلم دارد، برداشت از نام و پوستر فیلم، برداشت اشتباهی است که در هنگام تماشای فیلم بیننده متوجه اشتباه خود خواهد شد.

فیلم «میلیونر میامی» در پرداخت و چارچوب اصلی فیلم‌نامه ضعف‌های فراوانی دارد که نشان از عدم پختگی مصطفی احمدی در مقام کارگردان فیلم دارد و علیرغم داشتن یک قصه یک خطی جذاب اما در پرداخت فیلم، کارگردان حرفی برای گفتن ندارد، و بسیار در بیان مسئله اصلی فیلم بی کنش عمل کرده است و جدا از نیمه ابتدایی فیلم که بیننده را با خود همراه می کند، اما در نیمه دوم فیلم قصه دچار افت می شود و کارگردان نیز حرف جدیدی برای گفتن به مخاطب ارائه نمی کند و تلاشی برای مشتاق نگه داشتن بیننده ندارد.

فیلم دوم مصطفی احمدی با اینکه با اثر قبلی وی هیچ سنخیتی ندارد و در ژانر و قصه و ... با فیلم «نزدیک تر» تفاوت هایی دارد، اما به طور کلی یک قدم رو به جلو برای این کارگردان تازه کار سینمای ایران محسوب می شود.

تهیه کنندگی فیلم «میلیونر میامی» بر عهده سعید ملکان است، این گریمور، تهیه کننده و کارگردان پرکار این روزهای سینما به واسطه یار دیرین خود بهرام توکلی که نویسندگی کار قبلی مصطفی احمدی را نیز بر عهده داشته است، تصمیم به همکاری با این کارگردان گرفت، اما گیشه این فیلم علیرغم انتظارات همگان علیرغم دارا بودن از عوامل پشت صحنه و بازیگران مطرح خیلی راضی کننده نبود و به نوعی شکست در پرونده کاری این تهیه کننده نام آشنا و پرکار سینما محسوب می شود.

داستان فیلم «میلیونر میامی» روایت کننده چهار آدم متفاوت است که هرکدام به دلیلی به دنبال پول هستند و حالا سرنوشتشان به هم گره‌خورده است، آنها می خواهند یک شبه پولدار شوند و یک میلیون دلار به جیب بزنند، اما همیشه یک نفر خرابکاری می کند و ...

نویسندگی فیلم سینمایی «میلیونر میامی» محصول تفکر مشترک تیم نویسندگی مشتمل بر مهیار حمیدیان، محمدصادق گلچین عارفی، محمد شهابی است که در عرصه نگارش فیلمنامه آنقدر نام آشنا نیستند و گویا اولین اثر آنها در نگارش فیلمنامه در مدیوم سینما محسوب می شود.

ضعف اصلی فیلم «میلیونر میامی» همین نقصان در فیلمنامه اثر محسوب می شود که علیرغم دارا بودن از قصه جذاب، اما در بیان پیام فیلم ناتوان و عاجز است و علاوه بر ضعف در انتقال مفهوم فیلم، فیلم در نیمه دوم خود به شدت افت می کند و بیینده از این کش دادن بی جهت قصه خسته می شود و احتمال اینکه بخواهد از تماشای ادامه فیلم پشیمان شود، زیاد است، به عبارت دیگر قصه در نیمه اول فیلم به پایان می رسد اما نویسندگان و کارگردان اثر قصد دارند با افزودن خرده داستان هایی اضافی زمان فیلم را افزایش دهند.

در فیلم «میلیونر میامی» بازیگران شاخصی نظیر حمید فرخ نژاد، علی قربان زاده، طناز طباطبایی، صابر ابر، افسانه بایگان، آتیلا پسیانی و ... به ایفای نقش  پرداخته‌اند که نشان از یک ترکیب جذاب بازیگران نام آشنای سینمای ایران دارد و این فیلم دومین همکاری صابر ابر و مصطفی احمدی محسوب می شود.

جدا از صابر ابر که در فیلم قبلی مصطفی احمدی با عنوان «نزدیکتر» نیز به ایفای نقش پرداخته بود، سایر بازیگران فیلم «میلیونر میامی» برای اولین بار همکاری با این کارگردان را تجربه می کنند و انصافاً هم مصطفی احمدی به خوبی توانسته از بازیگران سرشناس فیلمش بازی بگیرد و در این امر موفق عمل کرده است.

سایر عوامل فیلم سینمایی «میلیونر میامی» عبارتند از: نویسندگان فیلمنامه: مهیار حمیدیان، محمد صادق گلچین عارفی، محمد شهابی، مدیر فیلمبرداری: علی قاضی، مدیر تولید: محمدرضا منصوری، طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی، طراح چهره پردازی: سعید ملکان، صدابردار: رشید دانشمند، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: سعید کریمی، منشی صحنه: حمیرا نعمت الله، دستیار اول فیلمبردار: آرش رمضانی، دستیار تولید: کیومرث عباسی نوده، جلوه های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، جلوه های بصری: وحید قطبی زاده، سرپرست گروه بدلکاری: امیر رضا بدری، مدیر تدارکات: محمد اسماعیل کلبی آبادی، مشاور رسانه ای: بهناز شیربانی

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید