چه اخاذی و چه کتک زدن برای جذب فالور و پول، اینستاگرام این روزها تبدیل به یکی دیگر از بازارهایی شده که خیلی‌ها دوست دارند یک شبه در آن پولدار شوند و راه چند ساله  اینفلوئسرها را چند هفته‌ای طی کنند.

سلام نو – سرویس اجتماعی: حرف غلطی نیست اگر بگوییم امروز اینستاگرام درآمدزاترین شبکه اجتماعی در ایران است، شبکه‌ای که هر کسی امیدوار است با چند هزار فالور به حداقلی از درآمد برسد.

کافی به اینفلونسرهای اینستاگرامی و درآمدهای چند ده میلیونی آن‌ها نگاه کنید و بدانید چرا این روزها هر کسی در سودای جذب فالور از اینستاگرام است. وقتی بازیگران و چهره‌های مشهور دنیای سینما و تلویزیون این روزها از اینستاگرام کسب درآمد می‌کنند چرا دیگران به فکر چنین چیزی نباشند؟

اما یکی دو مشکل جدی پیش روی اهالی تازه وارد اینستاگرام وجود دارد. مشکل اول اینجا است که بسیاری از این تازه واردهای اینستاگرامی هیچ هنر، خدمات یا دانشی برای ارائه ندارند. مشکل دیگر هم این است که بر فرض داشتن هنر اینستاگرام این روزها اشباع شده و دیده شدن در آن اصلا کار ساده‌ای نیست.

به مسابقه‌های رنگ به رنگ و تبلیغات عجیب و غریب برای جذب فالور نگاه کنید تا ببینید دیده شدن در اینستاگرام چقدر سخت شده و دیگر مثل سه چهار سال پیش نمی‌توان صرفا با تکیه بر هنر دیده شد.

تا اینجای کار همه چیز مثل دیگر فضاهای کاری است، مشکل از جایی شروع می‌شود که برخی برای دیده شدن دست به هر کاری می‌زنند و هر چیزی را زیر پا می‌گذارند.

جدیدترین پدیده این چنین اینستاگرام مادر مشهدی است که فیلم کتک زدن کودکش را در اینستاگرام منتشر می‌کرد. او با انتشار فیلم این کودک آزاری، در پی تهییج احساسات مردم و دریافت پول از آنان بوده است. این مادر که مهلا نام دارد تصویر کارت بانکی‌اش را بارها منتشر کرده و از مردم خواسته بود برایش پول واریز کنند تا او پسرش، بنیامین را کتک نزند.

سرهنگ پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص اعترافات این مادر گفت: این زن روان پریش است و در چند روز گذشته بیماری او شدت یافته است و با این حال در گفتگوی تلفنی که با این مادر داشتم، ایشان اقرار کردند از شخصی شنیده اند برای افزایش فالوورهایش در اینستاگرام می تواند این کار که همان کودک آزاری است را انجام دهد.

امروز اما غلامحسین حقدادی، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی گوشه‌ای دیگر از این پرونده را روشن کرد و گفت که مادر تحت فشار و اخاذی مجبور به چنین رفتاری شده است که البته باید محرز شود.

او افزود: تا کنون امکان انجام مصاحبه عمیق روانشناختی با مادر این کودک فراهم نشده است و بنیامین کودک آزاردیده نیز به دلیل تنش‌هایی که به او وارد شده وضعیت شکننده‌ای دارد.

چه اخاذی و چه کتک زدن برای جذب فالور و پول، اینستاگرام این روزها تبدیل به یکی دیگر از بازارهایی شده که خیلی‌ها دوست دارند یک شبه در آن پولدار شوند و راه چند ساله  اینفلوئسرها را چند هفته‌ای طی کنند.

البت شاید بخشی از تقصیر متوجه خود آن‌ها و بخشی متوجه شرایط تاسف بار اقتصادی باشد که هم دنبال ریسک کردن و یک شبه پولدار شدن هستند. در بورس، در ثبت نام ماشین و خرید و فروش سکه هم در انتظار فرصتی هستند تا با شکارش راه صد ساله را یک شبه بروند، راهی که بیشتر اوقات به ناکجا آباد و از دست رفتن تمام زندگی منجر می‌شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید