عربستان-ژاپن و ازبکستان- استرالیا دو بازی مهم امروز هستند که در نهایت به حذف دو تیم مدعی جام قهرمانی جام ملت‌های آسیا می‌انجامد.

سلام نو - سرویس سیاسی: امروز در دومین روز بازی‌های مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا چهار مدعی قهرمانی به میدان می‌روند تا دو تیم مدعی قهرمانی حذف زودهنگام از رقابت‌ها را تجربه کنند.

به گزارش سلام نو، مهم‌ترین بازی امروز بین دو تیم ژاپن و عربستان است. ژاپن و عربستان دو مدعی کلاسیک جام ملت‌های آسیا از شرق و غرب قاره کهن هستند که در این دوره هم در قامت دو مدعی جدی جام قهرمانی ظاهر شدند.

عربستان شروع قدرتمندانه‌ای در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا داشت اما در نهایت در بازی سوم مغلوب قطر شگفتی ساز شد و به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله بعد صعود کرد.

تیم ژاپن در اولین دیدار خود توانست با به سختی و با یک کامبک بر ترکمنستان با نتیجه 3 بر 2 غلبه کند، در حالی که در ابتدای کار 2 هیچ از ترکمنستان عقب افتاده بود. در دومین دیدار هرچند با یک گل از سد عمان گذشتند ولی باز هم نتوانستند در قامت تیمی که انتظار می‌رفت ظاهر شوند.  با این همه بازی سوم هم به نفع سامورایی‌ها تمام شد و گرگ‌های سفید ازبکستان مغلوب سامورایی‌های ژاپنی شدند.

در طرف مقابل اما عربستان شروعی طوفانی را تجربه کرد و توانست کره شمالی را با ۴ گل در هم بکوبد تا شروع قدرتمندانه‌ای در این جام داشته باشند و این شروع را پیروزی 2 بر هیچ بر لبنان ادامه دادند.

عربستانی‌ها که به علت تفاضل گل کمتر حتما باید قطر را می‌بردند. در نهایت در سیاسی‌ترین بازی چند دوره اخیر جام ملت‌های آسیا عربستان به مصاف قطر رفت و در یک شگفتی تمام و کمال 2 بر صفر از سد عربستان گذشت تا سعودی‌ها با مجبور به رو به رویی با سامورایی‌ها شوند.

نکته قابل توجه درباره این بازی این است که پیروز این بازی با احتمال بالایی توان غلبه بر ویتنام و رو به رو شدن با ایران در نیمه نهایی را دارد.

سرمربی ژاپن: اندیشه پیروزی داریم

هاجیمه موریاسو، سرمربی تیم ملی ژاپن که بعد از جام جهانی روی نیمکت این تیم نشست پیش از بازی با عربستان گفت: بازیکنان ژاپن با اندیشه پیروزی برابر عربستان مبارزه می‌کنند و از هیجان زیادی برخودار هستیم. ما خاطره شکست بازی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه برابر عربستان را به خاطر داریم و با قدرت کافی به مصاف این تیم می‌رویم.

به گزارش فارس وی در ادامه افزود: 22 بازیکن تیم ملی ژاپن به غیر از هیدیاکی مصدوم را در اختیار داریم. نیازمند بازیکنان باتجربه‌ای برای بازی فردا با عربستان هستیم و تصمیم نهایی را قبل از بازی اتخاذ می‌کنم. باید بازیکنانی را انتخاب کنم که مطمئن شوم به پیروزی می‌رسیم. همچنین درباره استفاده از بازیکنانی که بازی‌های دوم و سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را به دلیل مصدومیت از دست داده بودند باید با کادر پزشکی مشورت کنم.

سرمربی عربستان: با تمام قوا آماده‌ایم

در آن سو نیز آنتونیو پیتزی، سرمربی آرژانتینی تیم عربستان در این نشست خبری گفت: تمامی بازیکنان عربستان از جمله هوساوی و شهرانی پس از پایان دوره مصدومیت آماده بازی فردا برابر ژاپن هستند. اسامی بازیکنانی که در این بازی حضور خواهند داشت را اعلام نمی‌کنم و فهرست نهایی فردا قابل مشاهده است.

او ادامه داد: شانس پیروزی در بازی برابر ژاپن یا هر تیم دیگری برای عربستان 50 - 50 است. خیلی خوب تاریخ دیدارهای عربستان و ژاپن به ویژه در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه را می‌دانم. الان شرایط دیگری است و نمی‌توانیم به گذشته تکیه کنیم. بازی فردای عربستان با ژاپن بازی زندگی و مرگ است زیرا بازنده به خانه باز می‌گرد.

گرگ‌های سفید در کمین کانگورها

در دیگر بازی مهم امروز دو قدرت نوظهور فوتبال آسیا یعنی ازبکستان و استرالیا به مصاف هم می‌روند. استرالیا که در سال‌های اخیر به قاره آسیا پیوسته مدافع عنوان قهرمانی است.

با این حال استرالیا در حالی پا به این رقابت‌ها گذاشته که نسل ستاره‌های مشهور خود از جمله کهیل را از دست داده و با نسل جدیدی وارد رقابت‌ها شد.

کانگورها در اولین بازی خود در یک شکست تمام عیار با یک گل مغلوب اردن شد تا شروع فاجعه باری داشته باشد، اما در دومین بازی خود توانستند پیروزی 3 بر صفر برابر فلسطین بازگشت مناسبی داشته باشند تا در نهایت در بازی سوم مقابل تیم ملی سوریه با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شوند و به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد صعود کنند.

تیم فوتبال ازبکستان هم پس از دو پیروزی خوب در دو بازی نخست خود در نهایت مغلوب ژاپن شد تا به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله بعد شود.

هر تیمی کم بیاورد به خانه بر می‌‌گردد

به نوشته فارس گراهام آرنولد، سرمربی تیم ملی فوتبال استرالیا در نشست خبری پیش از بازی برابر ازبکستان گفت: ما در ورزشگاهی به مصاف ازبکستان می‌رویم که با سوریه نیز بازی کردیم. پس از این بازی کمی به بازیکنان استرالیا استراحت دادم و سپس روی ضعف‌های خط حمله‌مان کار کردیم. همه چیز در تیم ملی استرالیا خوب است و مشکل خاصی نداریم.

گراهام آرنولد درباره تفاوت‌ بازی با اردن به عنوان تیم سوم کشورهای عربی با ازبکستان که از آسیای مرکزی است گفت: ازبکستان یک تیم فوتبال است که سبک بازی‌اش با تیم‌های عربی متفاوت است. تیم‌های عربی از منطقه خودشان شروع به گسترش بازی و سپس حمله می‌کنند. ازبکستان تیمی است که دوست دارد روی زمین بازی کند. این تفاوت بازی برای خوب است.

هکتور کوپر، سرمربی آرژانتینی تیم ملی فوتبال ازبکستان نیز در این نشست خبری اظهار داشت: بازی فردا بسیار مهم است و هر تیمی کم بیاورد باید به خانه بازگردد. ازبکستان فقط برای کسب پیروزی به میدان می‌رود و استرالیا یکی از بهترین تیم‌های قاره آسیا است. ما در 3 روز گذشته به اصلاح اشتباهات قبلی خود پرداختیم و در این مدت به خوبی با تیم ملی استرالیا آشنا شدیم. تمامی بازی‌های این تیم را به دقت مورد بررسی قرار دادم و می‌دانم حریف قدرتمندی پیش روی ما است. سعی می‌کنیم در بازی فردا با مهار نقاط قوت استرالیا از نقاط ضعف‌شان بهره ببریم.

امارات و قرقیزستان؛ نبرد کم فروغ‌ها

امارات میزبان که جام را با یک تساوی آغاز کرد در نهایت توانست با پنج امتیاز به مرحله بعد برسد تا امروز به مصاف قرقیزستانی برود که تنها توانست کره شمالی را شکست دهد و به عنوان یکی از تیم‌های سوم به این مرحله برسد.

در مجموع به نظر می‌رسد پیروز این دیدار برای صعود به مرحله بعد شانس زیادی نداشته باشد چون با استرالیا یا ازبکستان رو به رو می‌شود، مگر اینکه امارات بتواند با امتیاز میزبانی چشم به نیمه نهایی داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید