ازدواج یک اتفاق جالب برای هر زوجی است. از خواب بیدارشدن هر روز در کنار بهترین دوست تان و به اشتراک گذاشتن زندگی و خانه خود در کنار هم بسیار لذت بخش است. اما مشکلاتی نیزدر مسیر زندگی مشترک وجود دارند، مانند یادگیری زندگی با عادت های خانگی یکدیگر. یکی دیگر از زمینه هایی که ممکن است مشکل سازباشد، اداره امور مالی است.

بعضی از زوج ها ممکن است، درباره میزان پول دریافتی یا نحوه خرج کردن آن احساس ناراحتی کنند. در این جا نکات بسیار خوبی در مورد برنامه ریزی مالی برای زوج های تازه ازدواج کرده بیان شده است:

1. در مورد امور مالی خود صحبت کنید

برای برنامه ریزی مالی، شما و همسرتان باید درمورد امور مالی شخصی صادق باشید. صحبت در مورد عادت های صرفه جویی و چگونگی رشد درآمد و کسب پول بسیار مفید است. صحبت در مورد پول همچنین به معنای صحبت در مورد هر بدهی است که انباشته شده است. این مسئله به تصمیم گیری بهتر و مدیریت هزینه ها کمک می کند.

2. یک سیستم مدیریت پول پیدا کنید

توصیه های مالی در مورد مدیریت پول، برای هر یک از زوج ها متفاوت است. آیا شما در مورد امور مالی نگرش، آنچه مال من است را دارید و دوست دارید حساب های بانکی جداگانه داشته باشید؟ یا یک حساب بانکی مشترک را ترجیح می دهید. شما و همسرتان باید دریابید که کدام یک برای تان بهتر است.

اگر تصمیم دارید حساب و درآمد خود را جدا نگه دارید، باید تصمیم بگیرید که چگونه صورتحساب، وام، بیمه و سایر پرداخت های ماهانه را تقسیم کنید.

3. در مورد بودجه ماهانه تصمیم بگیرید

برای داشتن یک ادغام موفق در امور مالی، شما و همسرتان باید به عنوان یک زن و شوهر در کنار هم بنشینید و درمورد بودجه ماهانه تصمیم بگیرید. درآمد ماهانه اشتراکی و همچنین لیستی از هزینه های ماهانه خود را مشخص کنید. هنگام تهیه بودجه واقع بینانه، مواد غذایی، بنزین، کرایه خانه و سایر هزینه ها را در نظر بگیرید.

پس از کسر مخارج از کل درآمد خود، تصمیم بگیرید که چگونه باقیمانده هزینه ها را پس انداز کنید. به یاد داشته باشید که هنگام تهیه بودجه، هزینه های سفر و تفریحات ماهانه خود را فراموش نکنید.

4. شروع به پس انداز کنید

یکی از بهترین توصیه های مالی پس از ازدواج، ایجاد یک حساب پس انداز با سود بالا است. افراد تازه متاهل مشتاق هستند که زندگی خود را در کنار هم برنامه ریزی کنند و برای تحقق رویاهای خود پول پس انداز کنند.

پس انداز می تواند برای هر یک از موارد زیر بسیار ارزشمند باشد:

1.خرید خانه

2. بازنشستگی

3. ماشین جدید

4. کنار گذاشتن پول برای مواقع اضطراری مانند بیماری، فاجعه طبیعی، تعمیر خانه یا از بین رفتن ناگهانی شغل

نکته آخر

بهترین توصیه مالی که می توانید به دست آورید، بحث و گفتگو منظم، باز و صادقانه با همسرتان در مورد نحوه رسیدگی و مدیریت پول تان است. اهداف مالی کوچک را که می توانید به عنوان یک زن و شوهر به آن ها برسید، تنظیم کنید، به بودجه خود پایبند باشید و یاد بگیرید که چگونه مسئله را با احترام حل کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید