دو تیم ایران و عمان پس از 90 دقیقه رقابت شانه به شانه به پایان بازی رسیدن تا شاگردان کی‌روش با دو گل پیروز بازی باشند.

وی در ادامه افزود: در ابتدا هدفمان راه یابی به مرحله یک هشتم نهایی بود اما اکنون هدف ما راه یابی به مرحله یک چهارم نهایی است. ما این طور نیست که در هتل باشیم و فقط به رسیدن به این مرحله راضی باشیم و دست روی دست بگذاریم. بازی با ایران برای ما تاریخی خواهد بود و ما در این بازی تمام تلاش خود را می کنیم تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنیم و برای خودمان رکوردی تاریخی ثبت کنیم.

حواشی پیش از بازی

آن‌چنان که فارس نوشته سایت الحدث عمان خبر داده تا این لحظه 4 هزار هوادار عمانی از مرزهای این کشور وارد امارات شدند تا دیدار تیم ملی این کشور با ایران را از نزدیک ببینند. این سایت مدعی شد که انتظار می رود 20 هزار عمانی وارد امارات خواهند شد.

ترکیب دو تیم

به گزارش سلام نو ترکیب تیم ایران به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، سیدمجید حسینی، میلاد محمدی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، وحید امیری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون

ترکیب تیم عمان نیز این گونه اعلام شد:

احمد فرج الرواحی، محمد المسلمی، محمد الرواحی، محمد الحسنی، علی الجابری، رائد ابراهیم صالح، خالد الهاجری، احمد المهیجری، خالد البریکی، جمیل الیهمدی و محسن الغسانی

سوپر سیو بیرانوند و گل زنی جهانبخش

بازی در حالی شروع شد که عمان روی یک حرکت تند و تیز صاحب موقعیت شد و پاس بلند پشت مدافعان ایران به محسن الغسانی رسید و این بازیکن را در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار داد، اما مهاجم عمانی در برخورد با سید مجید حسینی روی زمین افتاد تا عمان در همین شروع مسابقه صاحب ضربه پنالتی شود.

بیرانوند موفق شد با شیرجه زمینی عالی به سمت راست دروازه، با کف دست راست پنالتی حریف را مهار کند تا توپ راهی کرنر شود. در ادامه بازی ایران توانست برتری نسبی را به دست بیاورد و صاحب چند موقعیت نصف و نیمه شود که تا دقیقه 30 بازی هیچ کدام منجر به گل نشد تا این که روی موقعیت سنجی جهانبخش ایران توانست به گل اول خود برسد.

در ادامه بازی روی حرکت خوب طارمی ایران صاحب یک ضربه پنالتی شد که این موقعیت توسط اشکان دژاگه بازیکن با تجربه تیم ملی ایران تبدیل به گل شد و نیمه نخست با این نتیجه به پایان رسید.

نیمه دوم بازی هم با کنترل ایران بر توپ و میدان همراه بود تا در نهایت بازی با همان نتیجه 2- 0 به نفع ایران به پایان برسد تا تیم ملی در مرحله بعد به مصاف چین برود.

سلام نو-سرویس ورزشی: در کمتر از یک ساعت دیگر تیم ملی ایران در چهارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف عمان می‌رود و به گفته کی‌روش اولین گام جدی خود را در راه رسیدن به فینال برمی‌دارد.

به گزارش سلام نو، ایران به عنوان تیم اول گروه D و عمان به عنوان تیم سوم گروه F به این مرحله رسیده اند، سوم شدن عمان البته نباید به معنی دست کم گرفتن تیم اردن تلقی شود.

عمان در گروه F با تیم های ژاپن، ازبکستان و ترکمنستان هم گروه بود. این تیم در دیدار نخست خود به مصاف ازبکستان رفت و با شکست 2 بر 1 از زمین خارج شد در بازی دوم باوجود بازی خوب عمانی‌ها از داوری ضرر کردند با نتیجه 1 بر 0 از ژاپن شکست خوردند تا با ترکمنستان در انتها جدول گروه جا خوش کنند. در نهایت اما عمانی‌ها توانستند در بازی سوم با پیروزی 3 بر 1 بر ترکمستان به عنوان تیم سوم گروه به مرحله بعد صعود کنند.

در طرف مقابل ایران مقتدارانه یمن را با 6 گل در هم کوبید و از صد تایلند نیز گذشت و با رقیب عراقی خود به تساوی بدون گل رسید تا به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کند. با این همه تیم ملی در این روزها اسیر حاشیه‌های بسیاری از جمله درگیری بین کارلوس کی‌روش و منتقدان و دشمنان وی است.

کی‌روش: جای افسوس نیست

کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی گفت با اشاره به تیم عمان گفت: آن‌ها در 3 بازی اخیر و با توجه به کادر خوبی که دارند بسیار قوی عمل کردند اما مطمئنا بازی فردا 50 50 است و هر تیمی که خوب کار کند برنده خواهد بود.

به گزارش فارس او در ادامه با تجلیل از بازیکنانش افزود: ما امروز گروهی از بازیکنان را داریم که میلیونها هواداران دارند، همه تمرکز ما روی این بازی است، البته احساساتی بودن این بازی می تواند تاثیر گذار باشد. همه چیز برای برنده و هیچ برای بازنده است، جای افسوسی هم برای تیم بازنده وجود ندارد.

فربیک: دنبال رکوردی تاریخی برای عمان هستیم

پیم فربیک، سرمربی عمان نیز در کنفرانس خبری پیش از بازی نشان داد که دنبال بر است و تاکید کرد: در این دیدار تمام توان را می گذاریم تا بتوانیم نتیجه مطلوب را کسب کنیم و به مرحله بعد راه پیدا کنیم. تیم ملی ایران بازیکنان توانمندی دارد و اصلا کار آسانی را نخواهیم داشت. ما تنها یک روز برای استراحت داشتیم و خستگی در میان بازیکنان وجود دارد. ولی این سیستم مسابقات است و ما خود را برای این دیدار آماده کردیم.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید