برنامه تاک شو «دورهمی» به تهیه کنندگی و اجرای مهران مدیری پس از گذشت 4 فصل و 5 سال از پخش آن به عنوان پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی در سال جدید شناخته شده است..

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : برنامه «دورهمی» با تهیه کنندگی و اجرا مهران مدیری به عنوان پرمخاطب ترین برنامه تلویزیون در سال 1399 شناخته شد، عنوانی که پیش از این و طبق آماری که اواخر سال گذشته مرکز تحقیقات رسانه ملی منتشر کرده بود نیز موفق به کسب آن شده بود.

مهران مدیری که با ساخت سریال های پرطرفدار در رسانه ملی ثابت کرده که رگ خواب مخاطبین را به خوبی می شناسد و هرکاری که وی در تولید آن مشارکت داشته باشد محکوم به موفقیت است. آثار تولیدی مهران مدیری معمولاً به این روال است که در ابتدا استقبال از کار کم است، اما رفته رفته پس از پیدا کردن مخاطب خود به یکی از پرطرفدارترین ها بدل خواهد شد، وی پیش از این برنامه تولید سریال های شاخص و پرطرفداری نظیر «پاورچین»، «ساعت خوش»، «باغ مظفر»، «قهوه تلخ»، «شب های برره»، «هیولا»، «در حاشیه» و ... را کارنامه هنری خود دارد.

این برنامه تاک شو که پیش از شیوع ویروس کرونا با حضور تماشاچیان و در یک سالن آمفی تئاتر با اجرای مهران مدیری برگزار می شد، یک نفر به عنوان مهمان برنامه در «دورهمی» حضور می یافت و رو در روی مهران مدیری به گپ و گفت می پرداخت و یک خواننده نیز به عنوان مهمان برنامه به اجرای چند ترک موسیقی در خلال برنامه می پرداخت، اما پس از گسترش ویروس کرونا و خطر ابتلا به آن به صورت بدون تماشاگر برگزار می شود و قسمت جذاب این برنامه علاوه بر حضور تماشاگران به عنوان مسابقه بر روی سن، استند آپ های کوتاه مهران مدیری بود.

برنامه مجری محور «دورهمی» هر هفته چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه راس ساعت ۲۲:۰۰ از شبکه نسیم بر روی آنتن می رود و تکرار آن نیز روز بعد ساعت ۳ بامداد، ۱۱ صبح و ۵ بعد از ظهر از این شبکه پخش می شود، البته لازم به ذکر است در مناسبت ها و اعیاد نیز ویژه برنامه «دورهمی» بر روی آنتن رسانه ملی پخش می شود.

برنامه «دورهمی» که در حال پشت سر گذاشتن پنجمین سال حضور خود در تلویزیون به سر می برد از 27 اسفند 1394 با تهیه کنندگی حمید رحیمی نادی و هاشم رضایت از شبکه نسیم که شبکه تازه تاسیس بود بر روی آنتن رفت و در ابتدا با انتقادات فراوانی از قبیل شباهت دکور برنامه به برنامه تلویزیون کشور هندوستان، با عنوان «شبهای کمدی با کاپل» (Comedy nights with Kapil) با اجرای «کاپل شارما» استندآپ کمدین، بازیگر و مجری هندی و یا شباهت موضوعات برنامه به «برنامه گفتگوی آخر شب» (یک ژانر تاک شو کمدی پرطرفدار در ایالات متحده) و .... مواجه شد.

دکور این برنامه دکور عظیمی است که در هر قسمت آن 400 تماشاگر حضور دارند که پس از نام نویسی به تماشای زنده برنامه دعوت خواهند شد و در خلال برنامه چند تماشاگر به دعوت مهران مدیری بر روی سن خواهند آمد و در مسابقه شرکت خواهند داشت.

مهران مدیری در سه سال متوالی 95،96،97 به ترتیب در پانزدهمین، شانزدهمین و هفدمین دوره برگزاری جشن حافظ به خاطر اجرای این برنامه به عنوان برترین چهره تلویزیونی انتخاب شد و همچنین در سال 1395 بر اساس رای گیری مخاطبین برنامه «ستاره ساز» با اجرای احسان علیخانی برنامه «دورهمی» از نگاه مردم به عنوان بهترین برنامه در سال ۱۳۹۵ و مهران مدیری نیز به خاطر اجرای این برنامه به عنوان مقام اول بهترین اجرا انتخاب شد.

برنامه «دورهمی» که چهارمین فصل خود را پشت سر می گذارد، در سه فصل قبلی خود با حضور بازیگرانی که به ایفای نقش در قصه های طنز می پرداختند، به پخش می رسید، اما رفته رفته با استقبال کم مخاطبین از این آیتم های طنز در برنامه و سختی هماهنگی و حضور بازیگران در برنامه این آیتم ها طنز و بخش موزه دورهمی (در پایان برنامه هدایایی از مهمانان برنامه دریافت می شد و در یک زمان مشخص برای صرف امور خیریه به حراج گذشته می شد) برنامه حذف و بخش های جدیدی نظیر خواندن کامنت های مخاطبین به برنامه افزوده شد.

فصل اول برنامه دورهمی با تهیه کنندگی مشترک حمید رحیمی نادی و هاشم رضایت بر روی آنتن رفت، سپس در ادامه با شروع تولید فصل دوم این برنامه سید مصطفی احمدی یار دیرین مهران مدیری به عنوان تهیه کننده این برنامه معرفی شد و تهیه کنندگی فصل سوم را نیز خود او بر عهده داشت، اما با آغاز فصل چهارم زمزمه هایی مبنی بر به اتمام رسیدن این برنامه پرمخاطب تلویزیونی به گوش می رسید، اما مهران مدیری علاوه بر اجرا تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده گرفت و از شب یلدا سال گذشته فصل چهارم این برنامه تاک شو به تهیه کنندگی مهران مدیری از شبکه نسیم قابل تماشا می باشد.

گروه نویسندگی این برنامه همانند مهران مدیری از عواملی بودند که از ابتدا تا انتها در این برنامه حضور داشتند و تغییری در ترکیب خود نداده اند و نویسندگانی نظیر امیر وفایی، الهه زارع نژاد، محمد صفاجویی، هدی ایزدی، سعید هوشیار، احسان ابراهیمی، زهرا افشار و فاطمه راست‌گفتار ترکیب نویسندگان برنامه دورهمی را تشکیل می‌دهند.

برنامه دورهمی که بارها از طریق رسانه ملی مورد بی رحمی قرار گرفته و قسمت های زیادی از این برنامه مجوز پخش دریافت نکرد و قسمت های عظیم آن مورد بی مهری مسئولین و تیغ سانسور قرار گرفت، اما همچنان به عنوان پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی می تازد و مخاطب های خود را سرگرم می کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید