اعتقاد بر این است که چای سیستم ایمنی بدن را قوی نگه می‌دارد و مانع از بروز بیماری‌ می‌شود. بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که کاهش وزن امری دشوار و طاقت فرسا است؛ علاوه بر ورزش کردن، مصرف انواع غذاها می تواند در سفر شما برای کاهش وزن بسیار مؤثر باشد. همیشه لازم نیست غذاها رژیمی و غیرمطبوع باشند. برخی از اقلام غذایی و نوشیدنی‌ها هم سالم و هم خوشمزه به حساب می‌آیند.

یکی از این نوشیدنی‌ها چای گل سرخ است. در مورد آن بسیار کم شنیده‌اید و اگر قبلاً از خواص آن آگاه نبودید، ما در اینجا به مطالبی می‌پردازیم تا درمورد آن به اطلاعات بیشتری دست یابید.

چای گل سرخ یک چای گیاهی است که مصرف آن می‌تواند منجر به بهبود پوست و بهبود کیفیت مو شود. سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین دلیل برای هضم غذا مفید است. چای دارای رایحه‌ای شیرین است که می‌تواند به عنوان یک استرس‌زا عمل کند و حال شما را خوب کند.

برخلاف سایر چای‌ها، چای گل سرخ فاقد کافئین است. در درجه اول از آب ساخته شده است و همه ما می‌دانیم که داشتن آب کافی و هیدراته ماندن بدن می‌تواند متابولیسم را تقویت کرده و به کاهش وزن کمک کند، به ویژه در تابستان.

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، چای گل رز برای هضم غذا مفید است. دستگاه گوارش سالم اولین قدم برای دستیابی به وزن مورد نظر است. نوشیدن یک فنجان یا دو عدد هر روز گامی در جهت سلامتی است.

چای گلاب مدر است و به همین دلیل می‌تواند به دفع سموم از بدن کمک کند که همین خاصیت به کاهش و تثبیت وزن مورد نظر کمک می‌کند.

تهیه چای گل سرخ

تهیه این نوع چای کاملاً ساده است. شما به آب و البته مقداری از گلبرگ‌های گل سرخ تازه احتیاج دارید. مواد خشک شده نیز مناسب هستند، اما مطمئن شوید که آن‌ها به درستی شسته شوند تا عاری از سموم دفع آفات شوند. در حالت ایده آل، به دنبال گلبرگ‌های تازه در باغ باشید.

* آن‌ها را به مدت 15 یا 20 دقیقه در آب جوش دم کنید.

* سپس می‌توانید مقداری عسل به عنوان شیرین کننده اضافه کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید