نماز عید فطر امسال در شرایط شیوع کرونا در سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، عید فطر آخرین سال صده 1300 هجری شمسی فرا رسید و نماز عیدفطر، صبح یکشنبه 4 خرداد 1399 در سراسر کشور با تمهیدات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در روزهایی که همچنان کرونا پس از حدود سه ماه در کشور ابراز وجود می‌کند، برگزار شد.

اقامه نماز عید فطر در ۳ شهر لرستان

در مساجد سه شهر پلدختر، معمولان و دوره‌چگنی با رعایت مسائل بهداشتی نماز عید فطر اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در این‌باره گفت: نماز عید فطر تنها در سه شهر پلدختر، معمولان و دوره‌چگنی که وضعیت سفید اعلام شده، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه شد.

وی با اشاره به میزان زکات فطره در لرستان افزود: مبلغ زکات فطریه معادل سه کیلوگرم گندم به میزان ۱۰ هزار تومان و یا مبلغ معادل سه کیلوگرم برنج به نیت زکات فطریه است.

شاهرخی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا  در دیگر شهرهای استان لرستان  با توجه به وضعیت  استان نماز  عید فطر به شکل جماعت  برگزار نمی‌شود.

همچنین نماز عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده مردم در مشهد برگزار شد.

نماز عید سعید فطر با حضور باشکوه مردم خداجوی زنجان و به امامت نماینده ولی‌فقیه در استان اقامه شد.

آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در پیاده راه شهیدگاه اردبیل ضمن تبریک این عید بزرگ به مسلمانان، گفت: احیای چهار شب مستحب است که یکی از این چهار شب، شب عید فطر است.

وی با اشاره یک ماه روزه داری و راز و نیاز با پروردگار متعال، افزود: مبادا تقوای بدست آمده در این ضیافت الهی را با ولخرجی و بدخرجی از دست بدهیم.

به گزارش ایسنا، نماز عید فطر همزمان با پیاده راه شهیدگاه اردبیل، در اکثر مساجد استان نیز با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

نماز عید سعید فطر، همزمان با نقاط مختلف در مسجد دانشگاه شیراز برگزار شد.

امام جمعه ساوه در استان مرکزی گفت: عیدسعید فطر آغاز بهره ‌گیری از بهره‌ها و توشه‌های معنوی یک ماه روزه داری در ماه رمضان است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در آستان مقدس امامزاده سید اسحاق (ع) ساوه، حق‌مداری را یکی از نشانه‌های تقوا بیان کرد و افزود: انسان‌های با تقوا به جای قبیله‌گرایی، حزب‌گرایی، جناح‌بازی و ... حق‌مداری را پیشه می‌کنند. با تقوا ترین مردم افرادی هستند که حرف حق را بزنند چه به نفع باشد و چه به ضرر انسان، مهم این است که بر مدارحقیقت‌گوئی حرکت کرد.

امام جمعه ساوه به نشانه‌های انسان‌های با تقوا اشاره کرد و افزود: راستگوئی، امانتداری در رفتار و مسئولیت، دفاع از منافع مردم و نظام اسلامی، زبان مردم بودن، تلاش خالصانه برای حل مشکلات مردم و وفای به عهد از نشانه‌های مهم انسان های با تقواست.

وی در ادامه با تبریک عید سعید فطر، بر مراقبت انسان از نفس در تمام طول سال تاکید کرد و افزود: ماه مبارک رمضان برکات و بهره‌های معنوی زیادی نظیر مناجات سحر، نماز اول وقت، برکات سحر، نظم و انضباط و ... داشت که باید این بهره‌های معنوی متاثر از روزه داری حفظ شود و از دست نرود.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ‌نیا، امام جمعه بندر مرزی آستارا در خطبه ‌های نماز عید سعید فطر که در مسجد عباسیه این بندر مرزی برگزار شد، اظهار کرد: همه کارها و اقدامات بشر باید برای رضایت خداوند متعال باشد.

وی با بیان اینکه همیشه باید حواس ها به سمت خالق باشد، ادامه داد: روزه داری تقوا را افزایش می دهد و باید آن را برای ۱۱ ماه بعدی و سایر سال ها حفظ کرد.

امام جمعه آستارا با تأکید بر اینکه اسلام قائم به شخص نیست و حدود خود را دارد، افزود: پس از سه ماه این اولین بار است که درب مساجد برای انجام یک کار معنوی و اقامه نماز جماعت بازگشایی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا با بیان اینکه ویروس کرونا کل بشریت را در سراسر جهان درگیر خود کرده است، خاطر نشان کرد: حال در شرایطی هستیم که تمام انس و جن جمع شده‌اند و در مقابل این بلا عاجز هستند.

وی با اشاره به عجز قدرت های بزرگ مدعی علم پزشکی در دنیا، اضافه کرد: آنهایی که ارتباط معنوی با خداوند متعال دارند در این ایام دچار مشکل و افسردگی نشده اند و نمی شوند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید