۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 49184838

دکتر حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: بازار ماهی‌فروشان بندرعباس گندزدایی شد و مردم می‌توانند با خیال راحت در این بازار خرید کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: شایعاتی این روزها در شهرستان‌های استان مطرح می‌شود، به‌طور مثال آلوده بودن یک پاساژ یا مجتمع تجاری یا یک اداره، مردم به این شایعات توجه نکنند.

به گزارش سلام نو، دکتر حسین فرشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: ۲ هزار و ۹۴۸ نفر از شروع خطر اپیدمی به‌عنوان بیمار حاد تنفسی در هرمزگان بستری‌شده‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۳۰ نفر ترخیص شده‌اند.

وی اظهار کرد: ۱۳۳ نفر همچنان بستری هستند که ۸۸ نفر ایزوله، ۲۲ نفر در ICU هستند و ۲۳ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

فرشیدی ادامه داد: از این تعداد و برخی از افراد به‌صورت سرپایی که ۱۲ هزار و ۲۳۳ نفر بودند تاکنون به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند.

وی اضافه کرد: تعداد افرادی که مورد مثبت کرونا تلقی شده‌اند، هم بیماران علامت‌دار و هم بیماران بدون علامت هستند که هر دو گروه قرنطینه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان بیان کرد: نداشتن علائم بیماری، دلیل بر این نیست که افراد مثبت می‌توانند از فضای قرنطینه خارج شوند و قرنطینه باید جدی گرفته شود.

وی عنوان کرد: شایعاتی این روزها در شهرستان‌های استان مطرح می‌شود، به‌طور مثال آلوده بودن یک پاساژ یا مجتمع تجاری یا یک اداره، مردم به این شایعات توجه نکنند.

فرشیدی بیان کرد: منبع دریافت اطلاعات روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی بیماری کووید ۱۹ است که اطلاعات صحیح را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: بازار ماهی‌فروشان بندرعباس بعد از گندزدایی و درمان مناسب شاغلین، شروع به فعالیت کرده است و شهروندان می‌توانند با خیال راحت و رعایت نکات بهداشتی از این بازار ماهی تهیه کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید