۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 49015410

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علت اصلی مرگ و میر پایین کرونا در کشور، مراقبت جدی خانواده ها از سالمندان و بیماران است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی "مراقبت خانواده‌ها از بیماران و سالمندان" را از علل پایین بودن مرگ و میر کرونا در ایران عنوان کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه گفت: داروی اختصاصی برای ویروس کرونا کشف نشده است. ما از داروهای ضدویروس های دیگر استفاده می کنیم و تاثیرات کم دارند. یک سری دارو هم وجود دارد که موثرتر است. این داروها جانبی و مراقبتی است.

وی در خصوص جذب پرستاران در اولویت استخدام گفت: وزارت بهداشت نهایت تلاش خود را در رابطه با استخدام پرستاران مذکور به کار خواهد برد و پیگیر خواهد بود.

حریریچی بیان کرد: شرکت تولید کیت ایران با کشورهایی غیر از آلمان و ترکیه در حال رایزنی است و به آنها اجازه صادرات داده شده است. باقی فرایند و اطلاعات در اختیار خودشان است. وزارت بهداشت مسئول جمع‌ آوری این اطلاعات نیست.

وی گفت: ما بخاطر کمبود پرستار در کشور، در برنامه ای که تا ۱۴۰۴ پیش بینی شده است، جذب نیروی پرستاری خواهیم داشت. ما این پرستاران را نه تنها برای بیمارستان ها نیاز داریم، بلکه برای مراقبت های سالمندان و باقی خدمات پرستاری این نیاز وجود دارد. ما در منزل پرستار لیسانسه نیاز نداریم. افرادی می توانند با سواد کمتر اما عملیاتی تر کمک کنند.

حریرچی اشاره کرد: یکی از علل اصلی مرگ و میر پایین در کشور به دلیل کرونا، حمایت و مراقبت خانواده ها از بیماران و سالمندانشان بود.

حریرچی بیان کرد: توصیه ما در خصوص تعطیلات طولانی پیش رو به حداقل رسیدن سفرها است. شاید مردم خسته شده باشند و بخواهند مسافرت بروند. فعل مسافرت خود به خود شیوع را بالا می برد. استفاده از اماکن عمومی، توقف های اجتناب ناپذیر بین راه، استفاده از وسایل نقلیه عمومی احتمال ابتلا را بالا می برد. ما باید مناسبات خودمان را تغییر دهیم. بشر بر این ویروس پیروز می شود اما این یک زمان طولانی می طلبد. ما نمی دانیم که رفتار اجتماعی ویروس چگونه خواهد شد. خوشبینانه ترین سناریو این است که این ویروس در ۱۸ یا ۲۱ ماه آینده بومی شود.

ادامه دارد...

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید