با وجود اینکه وضعیت رستوران ها، کافه ها و سایر خدمات پذیرایی هلندی از چگونگی تطبیق آنها با فاصله گذاری 1.5 متری، نامشخص است، یکی از رستوران های آمستردام با شیوه ای جدید از مهمانان خود با رعایت اصول قرنطینه پذیرایی می کند. این رستوران اتاقک های شیشه ای را ساخته که از مهمانان در این اتاقک ها پذیرایی می کند.

Mediamatic ETEN رستوران وگان است که بخشی از یک مرکز بزرگتر هنری و کارآفرینی با تمرکز بر ثبات، در Dijksgracht در محله Oosterdok(اوستردوک) آمستردام واقع شده است. این رستوران از 21 می شروع به پذیرایی از میهمانان می کند، فقط اینبار مهمانان در داخل اتاقک های دو یا سه نفره شیشه ای که دور آنها محصور شده است قرار می گیرند.

ویلم ولتهوون، شریک بنیانگذار Mediamati باشاره به اینکه این طرح با استقبال عمومی مواجهه شده است، گفت: "این یکی از ایده های ممکن از لیست بزرگی از ایده هایی بود که ما داشتیم." وی گفت: "ما فقط برای ماه ژوئن و هفته آخر ماه می بلیت داشتیم و اکنون همه آنها فروخته می شوند."

بیش از سه مهمان مجاز به ناهار خوری در داخل هر  اتاقک نیستند، با اینکه ظرفیت بیشتری برای آن وجود دارد.

مدیر این رستوران می گوید:" ما اتاقک های بزرگتری هم داریم، اما استفاده از آنها بستگی به این دارد که وضعیت چه طور پیش برود. گروه های بزرگتر فقط به شرط اینکه از یک خانواده باشند می توانند از اتاقک های شیشه ای بزرگتر استفاده کنند. در حال حاضر، حضور گروه های بزرگتر نا امید کننده بوده است، زیرا، آنها شلوغ تر هستند و رفتار های هیجان انگیز از خود نشان می دهند که باعث ایجاد پخش ترشح بزاق دهان می شود و این نوع رفتاری است که باعث می شود ویروس سریعتر گسترش یابد. "

از آنجا که رستوران ها و کافه ها در هلند در مورد راه های بازگشایی بحث می کنند، بسیاری از پیشنهادات مختلف مورد توجه قرار گرفته است. انجمن صنعت پذیرایی KHN به NL Times گفت: "ما دو هفته پیش پروتکلی را به دولت ارسال کردیم که حاوی مشاوره در مورد چگونگی بهتر کردن فاصله اجتماعی است. ارائه چشم انداز سریع دولت بسیار مهم است."

در حالی که KHN اعلام کرد هنوز توصیه نمی شود رستوران ها در اول ژوئن بازگشایی شوند، لورنس مایر، هفته گذشته گفت، که رستوران ها و کافه ها باید هرچه سریعتر برای بازگشایی قدم بردارند، تا بتوانند از افرادی حمایت کنند که وضعیت معیشت آنها بستگی  به این صنعت دارد.

در حالی که مایر از پایبندی صنعت به فاصله گذاری 1.5 ابراز حمایت کرد، اما با این وجود  ایده افراد را که بیش از حد به فضا توجه کنند، زیر سوال برد.

وی افزود: "ما باید درک کنیم که همیشه نوعی ویروس بدتر از آنفولانزا  وجود خواهد داشت. اگر اقتصاد رستوران از بین برود، دیگر نمی توانیم مراقبت های درمانی را انجام دهیم و این نیز هزینه زندگی انسانی در پی خواهد داشت. "

از طرف دیگر ولتهوون با رویکرد مایر مخالف است و خواستار احتیاط قبل از توصیه با باز شدن رستوران ها شد."

او همچنین گفت باز کردن مکان های عمومی بدون در نظر گرفتن اوضاع و بررسی همه جوانب بی مسئولیتی است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید