۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
کد خبر: 48737424

کولما یک شهر از ایالات کالیفرنیا می باشد که طبق سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی تعداد زنده های آن کمتر از ۱۸۰۰ نفر بوده است ولی بیش از یک و نیم میلیون مرده در این شهر دفن شده است.

مردگان سان فرانسیسکو در شهر کولما

در گذشته کولما قربانی شهر هم جوار خود سانفرانسیسکو شد و این اتفاق به دلیل کشف معدن طلا در سانفرانسیسکو رخ داد .

در سال ۱۹۰۰ میلادی معادن طلا در سانفرانسیسکو موجب جذب معدنچی ها ، تاجران و مهاجران شد. به طوریکه جمعیت این شهر در طول ده سال سه برابر شد و سال ۱۸۶۰ تا قرن ۱۹ میلادی جمعیت این شهر ۳ برابر افزایش پیدا کرد و در کوچه‌های سانفرانسیسکو بیش از نیم میلیون فقیر زندگی می کرد ورود مهاجران به این شهر موجب آوردن بیماری‌های مختلف در شهر شد به طوری که بیماری در همه جای شهر فراگیر شد و افراد زیادی جان خود را از دست دادند و به همین دلیل قبرستان های سانفرانسیسکو پر از مردگانی شد که به دلیل فقر و بیماری مرده بودند.

اما این تنها اتفاقی نبود که موجب شد سانفرانسیسکو جان افراد زیادی را بگیرد ، در سال ۱۹۰۶ زلزله‌ای در منطقه سانفرانسیسکو رخ داد ولی نوع بافت این شهر آمادگی های لازم را برای زلزله نداشت به همین دلیل در طی این رویداد طبیعی افراد زیادی جان خود را از دست دادند و در عرض یک دقیقه تمام شهر با خاک یکسان شد و این تعداد مرده برای سلامت شهر خطر داشت .

به همین دلیل هیئت ناظر شهر در سال ۱۹۰۲ مصوبه ای را اعلام نمود که طبق آن دفن مرده در سانفرانسیسکو ممنوع شد .

البته این اتفاق به زودی انجام نگرفت و جنگ‌هایی بر سر نگه داشتن مردگان در قبرستان هایی همچون "لورل هیل" و "کالواری"  ادامه پیدا کرد و چندین دهه مقاومت نمودند اما سرانجام در سال ۱۹۴۲ فقط دو قبرستان در سانفرانسیسکو به رسمیت شناخته شد که یکی "میشل دولورس" بود و دیگری "قبرستان ملی سانفرانسیسکو" .

به همین دلیل شهردار به مردم شهر ده دلار پرداخت نمود تا مرده های خود را از سانفرانسیسکو خارج کنند و به شهرهای اطراف ببرند و این کار را برای سلامتی آنها اعلام کرد ولی در واقع می‌توان گفت شهرداری این شهر زمین سانفرانسیسکو را بسیار با ارزش می دانست و بر این باور بود که اگر در این شهر تعداد مرده های زیادی خاک شود خاک با ارزش سانفرانسیسکو حیف  می‌شود .

مردم در آن زمان با ۱۰ دلاری که دریافت کرده بودند توانستند مراسم‌خاکسپاری مناسبی را برای مردگان خود برگزار کند و با احترام مردگان خود را از سانفرانسیسکو را به شهرهای اطراف ببرند،  که کولما قربانی برنامه ریزی سانفرانسیسکو شد .

علت تاسیس شهر کولما

کولما شهر کوچکی بود که در سال ۱۸۹۲ تاسیس شده بود و علت تاسیس این شهر به تصمیم اسقف اعظم "پاتریک ریوردان" برمی‌گردد که او می خواست در ۸ کیلومتری جنوب شهر بر روی دره های آن جا قبرستانی جدید بسازد . اسقف اعظم می‌خواست بر روی مزرعه سیب زمینی ها قبرستان کاتولیک ها را بنا کند و به همین دلیل این قبرستان ها دارای خاکی حاصلخیز است زیرا از قدیم زمین های کشاورزی و مزارع بوده است و امروزه قبرستان‌ها سرسبزی بسیار زیادی دارند و مردم کولما به چشم پارک به آنجا نگاه می کنند .

شغل مردم کولما

در سال ۱۹۸۰ مردم کولما با توجه به وجود قبرستان های بسیار زیاد در این شهر شغل خود را به گلفروش و سازندگان بناهای یادبود و قبر کن تغییر دادند .

امروز همچنان تعداد مرده های این شهر در حال افزایش است و می توان به جرات گفت که روزانه بیش از ۷۰ مرده برای دفن به این شهر وارد می شوند.

به این شهر لقب هایی همچون "شهر مرده‌ها" ، "شهر ارواح" و شهر سکوت داده شده است ، نکته جالب توجه این است که مردم شهر از این القاب ناراحت نمی شوند زیرا می دانند که شهر آنها در جهان به خاطر همین مرده ها معروف شده است .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید