این روزها افراد زیادی از رسانه های اجتماعی به عنوان بستر فروش محصولات استفاده می کنند. در حالی که تعدادی از آن ها به خوبی کار می کنند، اما تعدادی دیگر نیز مورد سوال هستند. برنامه ها و محصولات کاهش وزن، همیشه مورد تقاضای زیادی بوده اند. شرکت های بزرگ ناامنی مردم را نسبت به این موضوع فرصتی برای داشتن بازار می دانند.

معمولاً نوجوانان در خارج از خانواده و اطرافیان، الگوی خود را پیدا می کنند که بیشتر اوقات این الگو در بین افراد مشهور است. با همکاری این افراد مشهورکه غالباً تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی هستند، شرکت ها به تعداد زیادی از مشتریان که به راحتی تحت تأثیر قرار می گیرند، دسترسی پیدا می کنند.

محصولات لاغری و کاهش وزن مورد نظر بازاریابی تهاجمی، بسیار خطرناک است

معمولاً تأثیر گذاران در رسانه های اجتماعی که برای تبلیغ محصولات انتخاب می شوند، دارای اندام مناسب و خوش فرم هستند. آن ها این وضعیت بدنی شان را از طریق ورزش کردن و یا جراحی های پلاستیک بر خلاف استفاده از محصولات کاهش وزن تبلیغ می کنند.

نوجوانان، افرادی که بیشتر مستعد ابتلا به اختلالات خوردن هستند، اعتقاد دارند که محصولات کاهش وزن برای دستیابی به ظاهر مطلوب ضروری هستند. آن ها را خریداری می کنند و وارد دایره آگاهی های سوء می شوند.

با این حال، این محصولات به ندرت تاثیر مثبت دارند. آن ها اثر پیش بینی شده را به همراه نمی آورند. این امر باعث می شود نوجوانان یا سایر افراد آسیب پذیر ذهنی برای دستیابی به نتایج، بر روی روش های دیگر که اغلب بسیار سخت و ناسالم ترهستند، تمرکز کنند.

آن ها می خواهند کاهش وزن را به هر قیمتی انجام دهند. این در نهایت منجر به سازگاری عادات غذایی ناکافی و خطرناک می شود.

نکته آخر

در بسیاری از مواقع، افرادی که از قبل دچار اختلال در خوردن غذا هستند، سعی می کنند از اختیارات رسانه های اجتماعی برای یافتن افراد همفکر استفاده کنند. برای آن ها، این یک نوع مکانیسم مقابله است.

مردم رفتارهای مخرب خوردن خود را پرستش می کنند که این تأثیر بسیار زیادی بر افرادی دارد که ممکن است مستعد ابتلا به اختلال خوردن باشند. علاوه بر این، با پیوستن به گروه های فوق الذکر، افراد اغلب چنین رفتارهای انحرافی را طبیعی می بینند. آن ها می بینند که افراد دیگر این کار را انجام می دهند و به تدریج این نوع رفتارها به عادت تبدیل می شوند.

در گذشته، چنین محصولاتی بیشتر در تلویزیون و مطبوعات تبلیغ می شد. امروزه، بازاریابان استراتژی خود را متناسب با واقعیت های مدرن تنظیم کرده اند. آن ها به جای انتشار تبلیغات در روزنامه ها، به وبلاگ نویسان مشهور و محبوب یا به اصطلاح تأثیرگذار رسانه های اجتماعی روی می آورند.

چه کسانی هدف تبلیغات رسانه های اجتماعی قرار دارند؟

بسته به محتوا، میانگین سن مخاطبان هدف، ممکن است متفاوت باشد. با این وجود، اکثر پیروان فعال اغلب نوجوانان و کودکان در آستانه ورود به مرحله بلوغ هستند. این گروه سنی آسیب پذیرترین هستد. آن ها سخت تلاش می کنند تا رفتار افرادی را که جستجو می کنند، تقلید نمایند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید