۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 48622345

معمولا مسافرت رفتن با کودکان، جالب و در عین حال مقداری نگران کننده است. والدینی که فرزندان بسیار کوچکی دارند، مسافرت آنها معمولاً به معنای یک سفر جاده ای بین شهری برای دیدار با مادربزرگ و پدربزرگ است. بدون شک همراه کردن کودکان با خود در هنگام سفر مسئولیت مهمی است.

در اینجا تصمیم گرفته ایم نظر دو جهانگرد که همراه فرزندانشان به سفر می رفتند را برای شما بازگو کنیم:

سفر خانوادگی ما به سیشل، مجمع الجزایر اقیانوس هند بود. پسر بزرگتر ما، تام، 2 ساله بود و پسر دوممان، نیک تنها 6 هفته داشت.

در آن جا، در میان ساحل و لاک پشت های کوهستانی ، باران، ماهی ها و مرجان های روشن، من به تام یاد دادم که چگونه در سطح آب شنا کند. در حالی که ما تمرین می کردیم که چگونه یک ماسک شیرجه را تمیز کنیم، سالی پای نیک را در آب گرم فرو برد و ما را نگران کرد. (او تا به امروز نیز عاشق اقیانوس است).

سپس یک گروه توریستی از حیات وحش به همراه شرکت محافظت از محیط زیست آفریقا آمد. پسران ما 3 و 5 ساله بودند که ما برنامه های خود را برای همکاری با آن ها اعلام کردیم. آن ها با تعجب پرسیدند، آیا کودکان خود را نیز به همراه خود می آورید؟ جدی می گویید؟ پاسخ ما مثبت بود.

آن ماجراجویی ما را به برخی از مشهورترین اقامتگاه های بوم گردی و ذخایر بازی های خصوصی جهان از جمله لاندولزی، نگالا و فیندا در آفریقای جنوبی برد.

اکتشافات ما به بورنئو، بلیز، عمان و ساحل صخره ای ماین گسترش یافت، جایی که ما ضمن یادگیری گرده افشانی زنبورها، به انتخاب گیاهان ارگانیک برای سرآشپز در مسافرخانه در کنار دریا کمک کردیم. در پایتخت مسقط، با یک خانواده محلی ملاقات کردیم که از ما دعوت کردند تا برای صرف ناهار به منزل آن ها برویم.

روی فرش های بافته شده از نخل ها نشسته بودیم و از ماهی مرکب کبابی و برنج نارگیل که با دستان خود می خوردیم، لذت می بردیم و بچه هایمان نیز شور و شوق داشتند.

آن غذا تأثیر ماندگاری بر ما داشت و وقتی تام در کالج بود، در یکی از ترم های دانشگاه خود برای انجام یک طرح در خارج از کشور به عمان رفت. پسرم گفت: عمان یکی از کشورهای موردعلاقه من بود که به آن سفر کرده بودیم. مسافرت به عمان در کودکی، اشتیاق او را به طبیعت برانگیخته بود و سرانجام به عنوان مشاور جهانگردی مشغول به کار شد.

ما از این مسافرت ها چیزهای بسیار زیادی آموختیم، از جمله اینکه می توان با کودکان در هر سنی که باشند به مسافرت رفت. علاوه بر این سفرهایی که در دوران کودکی بچه ها صورت می گیرد، چه نزدیک به خانه و چه در سراسر جهان، درس هایی در زمینه تبادل فرهنگی و تحمل شرایط سخت به آن ها می آموزد که نه تنها جهان بینی بچه ها را گسترش می دهد، بلکه باعث ایجاد علاقمندی و جهت گیری مسیرهای شغلی آینده آن ها می شود.

اگر از ما بپرسند که آیا دوباره با کودکان خردسالتان به مسافرت می روید یا خیر، جواب ما قطعا مثبت خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید