۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 48610823

وزارت بهداشت فرانسه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با ثبت ۲۶ هزار و ۹۹۱ مورد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، فرانسه در جایگاه چهارم جهان در میزان مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کووید–۱۹ قرار گرفت.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، فرانسه برای نخستین بار در میزان مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کووید–۱۹ با پشت سر گذاشتن اسپانیا در جایگاه چهارم جهان قرار گرفت.

این در حالی است که فرانسه از روز دوشنبه گذشته محدودیت‌ها را کم کرده است. در تازه ترین آمار رسمی اعلام شده، فرانسه با ثبت ۲۶ هزار و ۹۹۱ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کووید –۱۹، اسپانیا را پشت سر گذاشته است.

به گزارش روز چهارشنبه «نیوز ۲۴» از رویترز، شمار فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در فرانسه با ثبت ۳۴۸ مورد جدید و با افزایش ۱.۳ درصدی به ۲۶ هزار و ۹۹۱ نفر رسید و از اسپانیا با ۲۶ هزار و ۹۲۰ نفر فوتی هم فراتر رفت.

با ثبت این تعداد فوتی، فرانسه در جایگاه چهارم جهان پس از آمریکا، انگلیس و ایتالیا به ترتیب با ۸۳ هزار و ۴۲۵، ۳۲ هزار و ۶۹۲ و ۳۰ هزار و ۹۱۱ قرار گرفت.

وزارت بهداشت فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از ۲۲ هزار و ۲۸۴ نفر در روز دوشنبه به ۲۱ هزار و ۵۹۵ نفر در روز سه شنبه کاهش یافته است.

روز دوشنبه گذشته، پایان قرنطینه‌ای بود که در ۱۷ مارس/۲۷ اسفند ۹۸ برای مبارزه با اپیدمی کرونا آغاز شد. مقامات فرانسه می‌گویند: پایان قرنطینه پایان کرونا نیست.

فرانسه در حالی روز دوشنبه از قرنطینه خارج شد که «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر این کشور تاکید دارد پایان قرنطینه به معنای پایان همه گیری نیست.

قانون تمدید وضعیت اضطراری ملی در فرانسه که به تصویب پارلمان (مجلس سنا و ملی) این کشور رسیده بود، به منظور بررسی در شورای قانون اساسی، نتوانست در موعد مقرر منتشر شود؛ لذا بنابر بیانیه کاخ الیزه، فرانسوی‌ها بر حسب احساس مسوولیت خود و نه براساس الزام آور بودن قانون، موظف به رعایت این قانون جدید هستند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید