چای های سم زدا، نوعی چای مخلوط با برگ های گیاهان اضافی است، که ادعا می شود به شما در تمیز کردن بدن و ریختن چربی ناخواسته کمک می کنند. این مواد از مارک تجاری تا مارک مختلف متفاوت است، اما به طور کلی، شما ترکیبی از برگ های چای مانند سبز، سیاه را به همراه سایر گیاهان دارویی که توانایی در حمایت از خنثی کردن و از دست دادن چربی دارند، دریافت خواهید کرد. غالباً مخلوط چای را با ریشه قاصدک، نعناع، زنجبیل، عصاره برگ لیموترش و برگ سنا پیدا خواهید کرد.

آیا چای سم زدا به شما در کاهش وزن کمک می کند؟

آنها احتمالاً به پاکسازی بدن یا سوزاندن چربی کمک نمی کنند. با وجود همه توصیفات، ممکن است خرید آن وسوسه‌انگیز باشد، اما تولیدکنندگان لازم نیست ثابت کنند که ترکیب چای آنها واقعاً موثر است. در واقع، هیچ مدرک علمی قانع کننده ای مبنی بر اثر بخش بودن این گونه  چای ها بر لاغری، وجود ندارد. آنها ممکن است حاوی موادی باشند که با یافته ها در مورد کاهش وزن ارتباط دارند، اما این مطالعات اغلب به شدت کنترل می شوند و از دوزهای بسیار زیادی از یک ماده یا ترکیبات بسیار بیشتر از آنچه که شما از یک چای تهیه می کنید استفاده می کنند.

جولی استفانسکی، متخصص تغذیه می گوید: این کار مانند شروع سفر با یک مخزن پر از گاز با ارزش یک دلار بنزین است. بله، سوخت یکسان است، اما مقدار زیاد ثمر بخش نیست.

آیا چای سم زدا مضر است؟

بسیاری از تولید کنندگان چای سم زدا، ادعا می کنند که آن ها به شما در سم زدایی وکاهش چربی کمک می کنند، اما این شرایط به روشنی بیان نمی شوند، بنابراین تولید کنندگان می توانند آن ها را برچسب  محصول دلپذیر لاغری بزنند.

چای بیشتر به پوست شما صدمه زده یا موجب اسهال می شود

این ممکن است به شما کمک کند احساس سبک تر داشته باشید یا شکم خود را صاف تر جلوه دهید، اما اثرات آن فقط موقت است و می تواند برای شما مشکلات زیادی ایجاد کند. استفانسکی می گوید: این نوع چای ها و دم نوش ها نه تنها می توانند دربرنامه معمولی روده اختلال ایجاد کنند، بلکه می تواند منجر به کم آبی بدن یا ضعف عملکرد طبیعی روده و فلور روده شوند.

نکته آخر

هیچ تضمینی وجود ندارد که چای سم زدا بی خطر باشد. تولید کنندگان ضرورتی به ذکر لیست تک تک عناصر موجود در ترکیبات چای خود نمی بینند، بنابراین نمی توان دانست که دقیقاً چه چیزی دریافت می کنید، حتی اگر برچسب خود را گیاهی یا طبیعی اعلام کنند.

حتی اگر یک چای سم زدا تنها با مواد گیاهی ساخته شده، به این معنی نیست که بی ضرر است. استفانسکی هشدار می دهد، حتی مواد طبیعی نیز می توانند عوارض جانبی قابل توجهی داشته باشند. به عنوان مثال، بسیاری از چای ها حاوی کافئین به شکل محرک هایی تقویت ایمنی در نظر گرفته می شوند، اما مصرف زیاد کافئین می تواند باعث سردرد، سرگیجه، اضطراب و حتی ضربان قلب غیر طبیعی شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید