عباس زارعی هنزکی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، از کاربردی شدن تونل ضدعفونی کننده پارک تهران در بیمارستان مسیح‌دانشوری و وزارت علوم خبر داد.

به گزارش سلام نو، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ماسک، تونل ضدعفونی کننده افراد و کیت‌های تشخیصی را از محصولات تولیدی شرکت‌های مستقر در این پارک دانست و گفت: درخواست ۱۱ شرکت برای دریافت تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری ارسال شده است.

عباس زارعی هنزکی، محصولات تولیدی شرکت‌های عضو این پارک برای کنترل شیوع ویروس کرونا را در سه دسته "قبل از مواجهه با بحران"، "مرتبط با حین ابتلا به بیماری کووید-۱۹" و  "بعد از گذراندن بحران شیوع ویروس کرونا" طبقه‌بندی کرد و افزود: در حال حاضر ۲۰ شرکت با ۱۱ محصول برای پیش از اپیدمی کرونا در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مشغول به فعالیت هستند ضمن آنکه ۱۰ شرکت عضو این پارک، ۷ گروه محصول مرتبط با حین بحران کرونا و به منظور کندسازی شیوع این ویروس و اقدامات تشخیصی یا درمانی عرضه کردند.

وی با اشاره به خدمات پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای شرکت‌های عضو با تاکید بر اینکه حمایت‌های ما در ۸ محور عرضه می‌شود، اظهار کرد: این حمایت‌ها شامل "مالی"، "اداری"، "توسعه فعالیت مجازی کسب و کارها"، "کمپین تبلیغاتی و تولید محتوا"، "توانمندسازی از طریق آموزش و مشاوره"، "شبکه‌سازی استراتژیک بین شرکت‌ها"، "پیگیری از مراجع مانند اخذ مجوزها" و "اقدامات پیشگیری و بهداشتی" دسته‌بندی می‌شود.

زارعی، به برنامه‌ریزی برای استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق پژوهش و فناوری تهران اشاره کرد و گفت: در سال جهش تولید حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی، پشت‌گرمی برای شرکت‌ها است و از آنجایی که شرکت‌ها به زیرساخت نیاز دارند درخواست ۱۱ شرکت برای دریافت تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری ارسال شده است.

به گفته وی به عنوان مثال یکی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری دانشگاه تهران که روزانه ۸۰ هزار ماسک تولید می‌کند برای جهش تولید نیاز به یک سوله و افزایش ظرفیت تولید دارد که با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و حمایت‌های دانشگاه تهران امکان آن فراهم شد.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به محصولات شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری تهران مرتبط با بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد و یادآور شد: در زمینه پیشگیری، محصولاتی چون ماسک، تونل ضدعفونی کننده افراد که هم‌اکنون در وزارت علوم و بیمارستان مسیح دانشوری در حال استفاده است، بسته هوشمند پایش سلامت، محصولات مرتبط با ضدعفونی و طراحی خط تولید الکل و محلول‌های ضدعفونی کننده از سوی شرکت‌های عضو پارک تولید شده‌اند.

وی سرویس جلسات آنلاین، کیت‌های تشخیصی، سوییچ مرکز تماس ۴۰۳۰، داروهای گیاهی و ونتیلاتور خانگی و بیمارستانی را از دیگر محصولات تولیدی این شرکت‌ها نام برد و اضافه کرد: استراتژی ما در سال جاری "افزایش راندمان و کاهش اتلاف" است و بر این اساس در این پارک از ایده تا کسب‌ و کار برنامه‌ریزی می‌شود. در سال جهش تولید نیز بر افزایش راندمان و کاهش اتلاف تمرکز و برنامه‌ریزی شده است.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید