۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 47660127

شینزو آبه اعلام کرد درباره تمدید وضعیت فوق العاده در سراسر این کشور تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش سلام نو، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) به صورت رسمی درباره تمدید وضعیت فوق العاده در سراسر این کشور برای کمک به مبارزه با شیوع کرونا تصمیم گیری خواهد کرد.

تمدید وضعیت فوق العاده تا 31 می درحالی اعلام خواهد شد که سیستم بهداشتی ژاپن تحت فشار قرار داشته و فعالیتهای اقتصادی ناشی از دورکاری و تعطیلی کسب و کارها در این کشور به دنبال اعلام وضعیت فوق العاده با رکود مواجه شده است.

یک پنل دولتی متشکل از کارشناسان پزشکی روز جمعه تمدید وضعیت فوق العاده در این کشور به منظور جلوگیری از شیوع کویید 19 را پیشنهاد داد.

روز شنبه، نیشیمورا یاسوتوشی، وزیر مسئول مقابله با ویروس کرونا، گفت که تصمیم دارد در رابطه با از سرگیری فعالیت اقتصادی، یک ایده پایه ای را آشکار کند. او این مطلب را در گفت‌وگوی آنلاینی که با استانداران توکیو و اوساکا داشت، بیان کرد.

مقام های دولتی به فشار اقتصادی ایجاد شده به خاطر درخواست «در خانه بمانید» و سایر محدودیت های اعمال شده برای مهار گسترش ویروس کرونا واقف هستند.

آنها در نظر دارند در مناطقی که شیوع ویروس در آنها محدود بوده است و به شرط آن که اقدامات احتیاطی کاملی برای مقابله با این ویروس انجام گیرد، بخشی از محدودیت های اعلام شده را لغو کنند.

توکیو و 12 استان دیگر که برایشان هشدار ویژه ای در رابطه با ویروس کرونا صادر شده است احتمالا مشمول لغو این محدودیت ها نخواهند شد.

/تسنیم

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید