میشل عون می گوید با آزادی تظاهرات اجازه نخواهد داد امنیت کشور به خطر بیفتد. او در عین حال تاکید کرد برخی احزاب سیاسی در حال سواستفاده از اعتراضات مردمی هستند.

رئیس جمهوری لبنان در سخنانی گفت که همزمان با حفظ آزادی تظاهرات و بیان، اجازه نخواهد داد که اوضاع امنیتی این کشور از کنترل خارج شود.

به گزارش ایسنا، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در سخنانی درباره تظاهرات مردمی این کشور و درگیری معترضان با نیروهای امنیتی و ارتش ابراز نگرانی کرد که برخی احزاب سیاسی از تظاهرات مردمی علیه فساد سوء استفاده کنند.

میشل عون تأکید کرد: با این وجود و همزمان با حفظ آزادی تظاهرات و بیان، اجازه نخواهیم داد که اوضاع امنیتی کشور از کنترل خارج شود.

وی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ابتدا امیدوارم همه مقامات و احزاب سیاسی در لبنان به خوبی درک کنند که لبنانی‌ها برای مواجهه با فساد، نبود فرصت‌های شغلی و غارت اموال دولت طی سالیان گذشته تظاهرات می‌کنند. من درک می‌کنم که مردم خواستار تغییرات فوری و قابل توجه هستند اما برطرف کردن تبعات و پیامدهای ۳۰ سال گذشته در یک شب اتفاق نمی‌افتد.

میشل عون افزود: در گذشته از آنها (اعضای دولت و مقامات) خواستم که هوشیاری‌شان را برای نظارت بر روند امور حفظ کنند و امروز نیز بار دیگر آنها را به این مسأله فرامی‌خوانم اما ما نمی‌توانیم از دولتی که عمرش به ۱۰۰ روز نمی‌رسد انتظار معجزه داشته باشیم.

بحران اقتصادی و افزایش قیمت‌ها در لبنان بر مردم این کشور تأثیر گذاشته و موجب انفجار اوضاع در شمال و جنوب این کشور شده است و مناطق مختلف آن و به ویژه طرابلس چند روزی است که شاهد درگیری‌های شدید میان معترضان لبنانی و نیروهای امنیتی است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید