رامین راستاد : ویروس کرونا ، ویروس خطرناکی و بیماری مهلکی است و حضور 60 انسان در کنار یکدیگر و در فضای بسته، کاری است که ریسکش بسیار بالاست و بنده با  بیانیه کانون کارگردانان مبنی بر تعطیلی فیلمبرداری فیلم ها موافق هستم زیرا سلامتی یک انسان از کل منفعتی که عاید یک فیلم می شود بسیار مهم تر است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: رامین راستاد که در سال گذشته سریال «وارش» به کارگردانی احمد کاوری و فیلم سینمایی «مشت آخر» به کارگردانی مهدی فخیم زاده از وی پخش شد، در خصوص فعالیت های اخیرش گفت : این تعطیلات ناخواسته به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب شد که به آرشیو نوشته های خودم رجوع کنم و انشالله در تلاش هستم که امسال یک نمایشنامه ای را برای اجرا بر روی صحنه ببرم و در این خصوص با تعدادی از دوستان بازیگر نیز صحبت شده است که انشالله پس از بهبود شرایط مقدمات این نمایش را فراهم خواهیم آورد.

وی در همین راستا افزود : تمایل دارم در سال جدید یک فیلم سینمایی را نیز برای اکران در گروه هنر و تجربه جلوی دوربین ببرم، البته در این زمینه نیز با دوستان صحبت شده است ولی ابتدای امر همه چیز بستگی به بهبود اوضاع جامعه دارد.

بازیگر سریال «زیر تیغ» در خصوص فیلم سینمایی «مشت آخر» اذعان کرد : طبق صحبت هایی که آقای فخیم زاده با بنده انجام دادند، گویا در زمان نگارش فیلمنامه «مشت آخر»، برای نقش هرمز به بنده فکر می کردند و بر اساس کاراکتری که از بنده می شناختند این نقش را در فیلمنامه نوشته اند.

بیشتر بخوانید :

مصاحبه پیشین سلام نو با رامین راستاد

حواشی پیش آمده برای سریال وارش خنده دار بود / مسئولین استان گیلان به فکر سواحل دریای خزر و مرداب انزلی باشند

در سال های اخیر تلویزیون ریزش مخاطب داشته است / بخشی از مردم با تلویزیون قهر کرده اند

رامین راستاد در ادامه در خصوص تجربه همکاری با مهدی فخیم زاده اظهار کرد : در فیلم سینمایی «مشت آخر» مجدد این شانس به بنده رو کرد که برای دومین بار پس از گذشت 5 سال از پخش سریال «فوق سری» به کارگردانی مهدی فخیم زاده و تهیه کنندگی حبیب الله کاسه ساز با مهدی فخیم زاده همکاری کنم.

وی در همین راستا ادامه داد : همکاری با مهدی فخیم زاده تجربه عجیبی است، زیرا ایشان به لحاظ کارگردانی و ارتباطی که با دیگر عوامل فیلم دارند، خیلی خوب کار خود را می شناسند و تجربه کار با او یک عالم دیگری محسوب می شود و از این حیث بنده این خوش شانسی را داشته ام که با ایشان دو بار همکاری داشته باشم.

بازیگر فیلم سینمایی «مشت آخر» در خصوص استقبال مخاطبین از این فیلم سینمایی اظهار کرد : متاسفانه استقبال خوبی از این فیلم نشد و طبق اخباری که شنیده ام، فیلم «مشت آخر» با اکران سیصد یا چهارصد میلیونی در گیشه مواجه شد و طبق فروش این روزهای سینما، این مبلغ بسیار مبلغ پایینی است.

وی در همین راستا افزود : من هیچ اطلاعی از سیاست های قسمت پخش فیلم ندارم، اما فیلم «مشت آخر» فیلمی نبود که با این رقم فروش به کار خود پایان دهد، شاید در پخش و تبلیغات کار کوتاهی صورت گرفته است، اما مطمئناً این فیلم باید خیلی بیش از این مبلغ در سینماها می فروخت، البته این فیلم در شبکه نمایش خانگی و آنلاین فروش خوبی داشت و گویا در این مدیوم بیشتر فیلم دیده شد و نسبت به اکران موفق تر بود.

بازیگر فیلم سینمایی «آزادی به قید و شرط» در خصوص اکران فیلم و تئاترهای آنلاین پیش از اکران در سینما ها، همانند فیلم «خروج» اظهار کرد: باید زمان بگذرد و فیلم هایی زیادی در این عرصه اکران شوند تا بتوان قضاوت درستی از این نوع اکران داشت، اما اینکه فیلم سینمایی «خروج» به صورت آنلاین 2 میلیارد فروش داشته است خبر بسیار خوبی است، اما این را باید در نظر بگیریم که نام ابراهیم حاتمی کیا که خود وزنه ای در سینما ایران محسوب می شود به عنوان کارگردان در تیتراژ فیلم در کنار استاد فرامرز قریبیان در فروش این فیلم بی تاثیر نبوده است.

وی در همین راستاد ادامه : البته امیدوارم که این ارقام واقعی باشد و برای تنها یک فیلم نباشد، یا به عنوان مثال فیلمی با خرید یکسری بلیط های ارگانی به این فروش دست نیابد، زیرا این مبلغ فروش واقعی فیلم نیست و فروش واقعی زمانی اتفاق می افتد که یک خانواده به صورت دلخواه یک مبلغی را پرداخت نمایند و به تماشای فیلم بنشینند، البته ناگفته نماند به نظر بنده بسیار حیف است که فیلم سینمایی را در تلویزیون ببینیم، به عقیده من فیلم سینمایی برای سینماست و باید در سینما دید و لذت برد.

بازیگر سریال «معمای شاه» در خصوص بیانیه کارگردانان مبنی بر تعطیلی فیلمبرداری ها در زمان شیوع ویروس کرونا هم اظهار کرد : این ویروس، ویروس خطرناکی است و بیماری مهلکی است و حضور 60 انسان در کنار یکدیگر و در فضای بسته کاری است که ریسکش بسیار بالاست و بنده با این بیانیه کانون کارگردانان مبنی بر تعطیلی فیلم ها موافق هستم زیرا سلامتی یک انسان از کل منفعتی که عاید یک فیلم می شود بسیار مهم تر است.

وی در ادامه پیرامون بازگشایی سینماها و اینکه آیا در این شرایط بازشدن مجدد سینماها به نفع سینما است، یا خیر تصریح کرد : پاسخ این سوال بسیار سخت و نیاز به کارشناسی دارد و جواب من در واقع نظر شخصی من است و مطمئناً نمی تواند جواب درست و کاملی باشد، اما به هرحال تجمع در این شرایط خطرناک و ریسک بالایی دارد و به عقیده بنده باید رعایت کرد و زمانی که خانه خدا بسته می شود، طبیعتاً بسته شدن سینما و مسجد آنقدر اهمیت ندارد.

رامین راستاد در پایان در خصوص کم کاری خود در سال 1398 خاطر نشان کرد : بله بنده در سال 1398 بسیار کم کار بودم و یک سریال و یک تله فیلم کار کردم، البته از این شرایط ناراضی نیستم و حتی امیدوارم شرایط به گونه ای شود که از سال 1398 هم کم کارتر شود و یا حداقل در فیلم هایی فعالیت کنم که علاقه قلبی به آنها داشته باشم، هرچند که سن بنده نیز به جایی رسیده است که باید کمی گزیده تر کار کنم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید