وزیر خارجه کره جنوبی اظهار کرد: ترمیم روابط سئول - توکیو که در چند ماه گذشته به دلایلی از جمله «حادثه راداری» تیره شده است بسیار مهم بوده و نیازمند همکاری همه جانبه است.

به گزارش سلام نو، 'کانگ کیونگ وا' روز پنجشنبه در سئول به خبرنگاران گفت که در صدد یافتن راهی برای حل اختلاف ها و کاهش تنش ها میان دو کشور است.

روابط کره جنوبی و ژاپن بر سر مسائل کارگران دوران جنگ و یک شناور نیروی دریایی کره جنوبی که رادار کنترل آتش خود را به سوی یک هواپیمای گشتی نیروی دریایی دفاع از خود ژاپن نشانه گرفته بود، به تیرگی گرائیده است.

دادگاه عالی کره جنوبی به شرکت های ژاپنی دستور داده است تا به کسانی که ادعا می کنند در جریان جنگ جهانی دوم مجبور به کار در کارخانه های این شرکت ها شدند، غرامت بپردازد، به دنبال این حکم، یک دادگاه رده پایین کره جنوبی نیز دستور داد تا اموال یک شرکت در کره جنوبی مصادره شود.

وزیر خارجه کره جنوبی افزود امیدوار است که روابط دوجانبه به شیوه ای آینده محور از طریق فرصت هایی مانند نشست وزیران خارجه به پیش برود.

او گفت دولتش به مراحل قضایی احترام می گذارد و در حال بررسی است که برای کمک به این قربانیان و حفظ روابط دوجانبه چه کاری می تواند انجام دهد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید