سریال «دل» درامی عاشقانه به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی جواد فرحانی است که پس از گذشت شش ماه و بیست قسمت از پخش آن در شبکه نمایش خانگی نتوانسته به موفقیت سریال قبلی این کارگردان یعنی «عاشقانه ها» دست یابد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | مرتضی کوه مسکن : در بخش اول معرفی و بررسی سریال «دل» به بررسی کارنامه نویسنده و کارگردان اشاره شد و در بخش دوم بررسی این سریال، معرفی بازیگران این سریال و نقاط قوت و ضعف آن عنوان شد و در این مطلب که آخرین بخش معرفی و بررسی سریال «دل» است، به ادامه معرفی بازیگران این سریال و نقد اجمالی آن پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

همانطور که در مطالب قبلی نیز عنوان شد، سریال «دل» متاسفانه علیرغم حضور بازیگران مطرحی نظیر حامد بهداد، ساره بیات، سعید راد، مهراوه شریفی نیا، نسرین مقانلو نتوانسته است انتظارات را برآورده کند و نسبت به سریال های که همزمان با آن در شبکه نمایش خانگی در حال توزیع است، نظیر سریال «هم گناه» به کارگردانی مصطفی کیایی، سریال «کرگدن» به کارگردانی کیارش اسدی زاده و سریال «خواب زده» به کارگردانی سیروس مقدم، موفق ظاهر شود.

البته نکته حائز اهمیت در پخش این چهار سریال تقاوت ژانرهای آنها با یکدیگر است، به عنوان مثال سریال «دل» در ژانر عاشقانه و رمانتیک، سریال «خواب زده» در ژانر وحشت، سریال «کرگدن» در ژانر اکشن و حادثه ای و سریال «هم گناه» در ژانر اجتماعی تولید شده اند و می توانند این چهار سریال نیاز اکثر مخاطبین را برآورده نمایند.

بیشتر بخوانید :

معرفی و بررسی سریال «دل» / اثری ناموفق در کارنامه منوچهر هادی

معرفی و بررسی سریال «دل» / بخش دوم / بی فروغی ستاره های قدیم و درخشش ستارهای جدید

در سریال «دل» بازیگرانی نظیر حامد بهداد، ساره بیات، یکتا ناصر، کوروش تهامی، سعید راد، بیژن امکانیان، افسانه بایگان، نسرین مقانلو، مهدی کوشکی، علی سخنگو، مهراوه شریفی نیا، لیلا زارع، بهرام افشاری، مریم سعادت و … به ایفای نقش پرداخته اند که در بخش قبلی این سریال به معرفی بازیگرانی نظیر حامد بهداد، ساره بیات، سعید راد و افسانه بایگان پرداختیم.

کوروش تهامی، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون که تجربه بازی در فیلم و سریال های شاخصی نظیر : «زیر تیغ»، «شمس العماره»، «تبریز در مه»، «شوق پرواز»، «رگ خواب»، «به رنگ ارغوان»، «شراره» و ... را در کارنامه بازیگری خود دارد، برای سومین بار در سریال «دل» پس از سریال های «قلب یخی» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و «آشوب» به کارگردانی کاظم راست گفتار بازی در سریال شبکه نمایش خانگی را تجربه می کند.

وی در این سریال در نقش نکیسا و شاگرد خسرو پژوهی با بازی سعید راد و دلباخته «رستا پژوهی» با بازی ساره بیات به نقش آفرینی پرداخته و آنطور که مشخص است در حادثه شب عروسی رستا پژوهی و آرش سپنتا نیز وی نقش داشته است.

بیژن امکانیان، بازیگر مطرح و پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران که تجربه بازی در فیلم و سریال های شاخصی نظیر : «دردسرهای والدین»، «جاده های سبز شمالی»، «ساعت شنی»، «گلهای داوودی»، «ولایت عشق»، «آفتاب نشین ها»، «سناتور» و ... را در کارنامه بازیگری خود دارد، برای اولین بار با سریال «دل» بازی در سریال شبکه نمایش خانگی تجربه کرد.

وی در سریال «دل» ایفاگر نقش اتابک سپنتا مردی که به واسطه پول با توران با بازی نسرین مقانلو ازدواج کرده است و حاصل این عشق نافرجام فرزندی به نام آرش سپنتا با بازی حامد بهداد است، امکانیان در سریال «دل» دل سپرده معشوقه خود مرسده با بازی لیلا زارع است که خروج فاراب با بازی بهرام افشاری، همسر سابق مرسده از زندان، زندگی آنها را دستخوش تغییر می کند.

نسرین مقانلو بازیگر مطرح سینما و تلویزیون که با بازی در سریال «مسافری از هند» نامش بر سر زبان ها افتاد، پس از سریال «قلب یخی» به کارگردانی محمد حسین لطیفی برای دومین بار با سریال «دل»، بازی در شبکه نمایش خانگی را تجربه می کند، وی تجربه بازی در فیلم و سریال های شاخصی نظیر : «مختارنامه»، «میهمان مامان»، «حس سوم» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

وی در سریال «دل» در نقش زن متمولی ظاهر شده است که به جای پدرش مدیریت گالری جواهر فروشی را بر عهده دارد، وی از پدرش حاتم با بازی حسین عرب در خانه نگهداری می کند و شوهرش اتابک سپنتا دل به زنی به نام مرسده دارد و خودش نیز خواهان ازدواج پسرش آرش سپنتا با خواهر زاده اش رابی با بازی مهراوه شریفی نیا دارد.

مهراوه شریفی نیا، فرزند محمد رضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان نیز در سریال «دل» در نقش رابی و عاشق آرش سپنتا به ایفای نقش می پردازد، وی نیز همانند کوروش تهامی و نسرین مقانلو پس از سریال «قلب یخی» برای دومین بار با سریال «دل» بازی در سریال شبکه نمایش خانگی را تجربه می کند.

لیلا زارع، بازیگر پرکار این روزهای تلویزیون و سینما، در سریال «دل» ایفاگر نقش مرسده پروین حسینی، زنی که با به زندان افتادان همسرش فاراب با بازی بهرام افشاری از وی طلاق گرفته و در پی ازدواج با اتابک سپنتا است و با بازگشت فاراب از زندان، تمام نقشه های او نقش بر آب می شود.

بهرام افشاری، که به تازگی فصل ششم سریال «پایتخت» از شبکه یک سیما در ایام نوروز از وی پخش شد، در سریال «دل» ایفاگر نقش فاراب همسر سابق مرسده پروین حسینی است، وی پس از آزادی متوجه رابطه همسر سابقش با فردی به نام اتابک سپنتا می شود و در تلاش است با زور جلوی این رابطه را بگیرد و همسرش را مجدد وادار به ازدواج با خود کند.

مریم سعادت، بازیگر مطرح تلویزیون که بیشتر مخاطبین وی را با سریال «قصه های تا به تا» می شناسند، در سریال «دل» ایفاگر نقش پروین و خاله رستا پژوهی است، وی در این سریال نقش کوتاهی دارد و در چند سکانس که رستا برای فرار از هیاهوی زندگی راهی شمال می شود تا میهمان او شود، به نقش آفرینی پرداخته است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید