ستاد امور جلوگیری از شیوع بیماری کروناویروس تاجیکستان اعلام کرد به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مدارس این کشور دو هفته تعطیل خواهند بود.

به گزارش سلام نو، تاجیکستان در آسیای مرکزی که تا کنون موردی از ابتلا به کرونا گزارش نکرده است با هدف جلوگیری از شیوع این بیماری تمام مدارس را دو هفته تعطیل و برگزاری تجمعات را ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری خاور تاجیکستان ، روز شنبه در شهر دوشنبه نشست ستاد امور جلوگیری از شیوع بیماری کروناویروس “کووید-۱۹” به ریاست قاهر رسولزاده، نخست وزیر تاجیکستان و رئیس ستاد مذکور برگزار شد.

طبق این گزارش، در این نشست با مصوبه ستاد به منظور حمایت از سلامت عمومی و ایمنی مردم، به ویژه کودکان و نوجوانان در موسسات پیش دبستانی، مدارس متوسطه، هنرستان‌های ابتدای و هنرستان‌های متوسطه از ۲۷ آوریل تا ۱۰ مه سال ۲۰۲۰ به طور موقت تعطیلات اعلام شد.

همچنین مطابق تصمیم ستاد برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با در نظر گرفتن وضعیت دشوار اقتصادی و اجتماعی در جهان و به منظور تقویت امنیت غذای و تامین بازار مصرف کننده کشور با کالاهای داخلی از ۲۵ آوریل سال ۲۰۲۰ تمامی انواع غلات و حبوبات مانند آرد، گندم، شالی، برنج، عدس، نخود، ماش، تخم مرغ، سیب زمینی و انواع گوشت ممنوع اعلام شد.

مطابق تصمیم ستاد مذکور پیشگیری از بیماری کرونا، ساماندهی و برگزاری کلیه برنامه‌های عمومی مانند جلسات، برنامه‌های ورزشی، اکران فیلم و تئاتر به طور موقت در کل کشور ممنوع اعلام شد.

به گزارش ایرنا،  تاجیکستان که با کشور چین نیز مرز مشترک دارد تا کنون موردی از ابتلا به کرونا تایید نکرده است اما در کشورهای همسایه این کشور صدها مورد ابتلا و دهها مرگ ناشی از کرونا گزارش شده و در هفته‌های اخیر چند مورد مرگ و میر در تاجیکستان که ناشی از ذات الریه و آنفلوآنزای خوکی اعلام شده به نگرانی‌ها و شایعاتی دامن زده است.  تاجیکستان صادرکننده مهم مواد غذایی نیست و تا حد زیادی به واردات اقلامی مانند گندم وابسته است و ممنوعیت صادرات این اقلام برای تضمین مصارف داخلی است.

قرار است در هفته جاری هیات‌های کارشناسی سازمان بهداشت جهانی به کشورهای تاجیکستان و ترکمنستان در آسیای مرکزی اعلام شوند. در ترکمنستان نیز هیچ موردی از کرونا گزارش نشده هرچند مسئولان تدابیر بهداشتی و جلوگیری از شیوع کرونا را تشدید کرده‌اند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید