پوست برخی از درختان سرخدار می تواند حاوی دارویی باشد که با سرطان مبارزه می کند. دانشمندان اکنون می دانند که خاکی که درختان سرخدار در آن رشد می کنند می تواند داروی مورد نیاز برای درمان سرطان را فراهم  کند و راه جدیدی برای برداشت تجاری کاشت این نوع درختان باشد.

درختان سرخدار و تولید تاکسول

در ابتدا دانشمندان داروی پاکلیتاکسل که امروزه به عنوان تاکسول شناخته می شود را در سال 1967 از پوست درختان سرخدار اقیانوس آرام (Taxus brevifolia) در جنگلی در نزدیکی کوه سنت هلنز در واشنگتن یافتند.

یک دهه پیش آنگلا هافمن، بیوشیمیست دانشگاه پورتلند و همکارانش کشف کردند که شاخه های کوچک سرخدار می توانند پاکلیتاکسل را به درون مواد غذایی مورد نیاز گیاه انتقال دهند. در نتیجه این احتمال وجود دارد که درختان سرخدار بتوانند دارو را در خاک آزاد کنند.

درخت کاری و استخراج ماده اولیه اساسی از خاک

دانشمندان با Weyerhaeuser، یک شرکت محصولات جنگلی که درختان سرخدار را برای استخراج تاکسن ها پرورش می دهند، همکاری کردند. تحقیقات آن ها اکنون نشان می دهد که درختان سرخدار ممکن است پاکلیتاکسل و سایر تاکسان ها را از ریشه خود ترشح کنند. دانشمندان به تازگی یافته های خود را در جلسه انجمن شیمیایی آمریکا در شیکاگو ارائه داده اند و نتایج آن را در ماه ژوئن در یک نشست مشترک در Boise منطقه شمال غربی منتشر کردند.

Weyerhaeuser برای چندین سال است که درختان سرخدار را بعد از جوانه زدن و نهال شدن در مزارع پرورش می دهد. هافمن گفت: این بدان معنی است که آن ها هکتارها خاک دارند که می توانند از آن ها استفاده کنند. وی تخمین زد که برداشت پسیللیتل از خاک می تواند سودآور باشد اگر تولید کنندگان بتوانند بیش از 20 گرم در هکتار تولید کنند.

هافمن و همکارانش براساس آزمایشات در آزمایشگاه ها، محاسبه کردند که یک هکتار از خاک باید شامل  35 گرم پاکلتاکسل و حدود 70 گرم تاکساند باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید