۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 46766750

ازدواج احتمالاً بزرگترین تصمیم زندگی شماست و بدیهی است که باید خیلی جدی گرفته شود. وقتی عاشق هستید، همه چیز در اطراف شما رنگ شاد و عاشقانه دارند. شما حتی نسبت به  چیزهای بد با دیدی مثبت نگاه می کنید. وقتی فکر می کنید کسی را پیدا کرده اید و آمادگی ازدواج دارید، باید جنبه های دیگر موضوع را نیز در نظر بگیرید، زیرا عشق و محبت به تنهایی برای حفط پیوند و زناشویی کافی نیستند.

قبل از اتخاذ بزرگترین تصمیم زندگی، لازم است در درون خود جستجو کنید. خودآگاه باشید و به این فکر کنید که چه کسی هستید، چه می خواهید و آیا می توانید ازدواج  را به عنوان بخشی از برنامه های آینده خود ببینید؟ مطالب زیر به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کنند:

خودتان را دوست داشته باشید

شما باید خود را دوست داشته باشید. اگر کاملاً راضی و خوشحال نباشید، نمی توانید با شخص دیگری نیز خوشحال شوید. شریک زندگی شما در تمام تصمیمات برای حمایت از شما حضور خواهد داشت، اما این شما هستید که باید در زندگی خود مشارکت کننده اصلی باشید. شما باید بتوانید با مشکلات کنار بیایید.

بلوغ جسمی و فکری

آیا شما برای این مرحله بزرگ به اندازه کافی بالغ هستید؟  پزشکان می گویند مغز تا سن 27 سالگی کاملاً رشد نکرده است. در حالی که بهترین سن  برای ازدواج مشخص نشده است، اما رسیدن به بلوغ  فکری و جسمی موجب تصمیم گیری بهتر برای آینده می شود.

انتخاب فرد شایسته

آیا شما برای فراز و نشیب های دیوانه کننده زندگی آماده هستید؟ زندگی یک افسانه نیست و همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. لحظات بسیار خوبی خواهید داشت اما با بدترین شرایط زندگی خود نیز روبرو خواهید شد. حالا چشمان خود را ببندید و فکر کنید، آیا در تمام این شرایط شریک زندگی تان با شما همراه خواهد بود؟ عشق را فقط در صفحات مجازی مانند اینستاگرام جست جو نکنید.

بالاترین سطح راحتی و اطمینان با شریک زندگی تان زمانی به وجود می آید که بتوانید راحت درباره ناامنی ها و مشکلات تان صحبت کنید.

تفاهم

اطمینان حاصل کنید که در مورد این 3 موضوع توافق کرده اید:

1. شما باید درمورد اینکه چگونه درآمد خود را خرج کنید و نحوه مدیریت پس انداز تان دیدگاه روشنی داشته باشید.

2. در مورد زندگی جنسی تان صادق باشید.

3. اگر قصد دارید صاحب فرزند شوید شیوه تربیتی خود را بیان کنید.

اینها نکاتی بودند  که در صورت آمادگی برای ازدواج باید به آنها توجه کنید، اما با وجود همه این نکات، عشق در درجه اول قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید