وزیر بهداشت پاراگوئه اعلام کرد در ماه می قرنطینه هوشمند در این کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش سلام نو، پاراگوئه پس از آنکه جز موفق‌ترین کشورهای آمریکای جنوبی در کنترل و جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا لقب گرفت، قصد دارد در ماه مه با اعمال (قرنطینه هوشمند) اقدام به کاهش محدودیت‌های قرنطینه سراسری کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز پاراگوئه پس از آنکه جز موفق‌ترین کشورهای آمریکای جنوبی در کنترل و جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا لقب گرفت، در ماه مه اقدام به کاهش محدودیت‌های قرنطینه خواهد کرد و با اعمال قرنطینه هوشمند در کشور در صدد مهار و ریشه‌کنی این ویروس همه‌گیر برخواهد آمد.

جولیو مازولنی،وزیر بهداشت پاراگوئه اعلام کرد که تمام فعالیت‌های شغلی و اجتماعی در کشور که از اوایل ماه مارس به دلیل کرونا به تعطیلی کشیده شده بودند، با بهره‌گیری از شیفت‌های چرخشی، فاصله‌گذاری‌ اجتماعی و اجرای تمهیدات بهداشتی مجدد بازگشایی شده و به فعالیت‌هایشان مشغول می‌شوند.

وی هم‌چنین گفت: «در ابتدا کشور براساس میزان شیوع ویروس به مناطق مختلف تقسیم می‌شود، سپس ما مراحل مختلفی را طی خواهیم کرد که گروه‌های مختلف بتوانند در این مناطق به فعالیت مجدد بپردازند.»

وی افزود که مرزها بسته خواهد ماند، کلاس‌های درس به صورت مجازی و از راه دور انجام می‌شوند و دفاتر کاری با مشاغل غیرضروری نیز به صورت دورکاری به فعالیت ادامه خواهند داد. رویدادهای عمومی و تجمعات نیز همچنان در حالت تعلیق خواهد ماند.

جولیو مازولنی،وزیر بهداشت پاراگوئه تاریخ دقیقی برای اجرای قرنطینه هوشمند در کشور تعیین نکرد.

محدودیت‌های سختگیرانه‌ی قرنطینه در پاراگوئه هزاران نفر را هفته‌ها بدون هیچ درآمدی به حال خود وا گذاشت و آسیب سختی به اقتصاد خرد این کشور وارد کرد.

پاراگوئه پس از اعمال قرنطینه‌ی کامل و سختگیرانه و واکنش سریع در مواجهه با ویروس کرونا یکی از بهترین کشورهای آمریکای جنوبی در مقابله با گسترش و کنترل کروناویروس به حساب می‌آید.

این کشور از زمان ثبت نخستین مورد ابتلا به کرونا در ۷ مارس،تاکنون ۲۲۰ مورد قطعی ابتلا به کرونا را به طور رسمی گزارش کرده است. نه نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از دست داده‌اند که اکثر آن‌ها افراد سالخورده بوده و یا از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌بردند. ۷۰ نفر نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید