۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 46602210

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد به نیروی دریایی کشورش دستور داده به قایق‌های ایرانی در صورت مزاحمت حمله کنند.

به گزارش سلام نو، در حالی که مقامات پنتاگون پیشتر اعلام کردند که ارتش دستور شلیک به قایق‌های ایرانی از سوی رییس جمهوری را دریافت نکرده است ، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا ادعای ترامپ در مورد حمله به قایق‌های ایرانی در خلیج فارس را تکرار کرد.

وی در مصاحبه با شبکه خبری

فاکس نیوز

مدعی شد که اگر ایران کشتی‌های جنگی آمریکا را تهدید کند فرماندهان ما حق دفاع از خودشان را خواهند داشت.

اسپر همچنین افزود که ایران باید از کشتی‌های جنگی آمریکا دور بماند و در این مورد حرفه‌ای عمل کند.

ترامپ نیز روز چهارشنبه در حساب شخصی توئیتر خود،‌ به ماجراجویی و فرافکنی علیه ایران پرداخت و بدون اشاره به اقدامات خلاف پروتکل‌های دریانوردی نیروهای آمریکایی در ماجرای اخیر در خلیج‌فارس نوشت:‌ به نیروی دریایی کشورش دستور داده به قایق‌های ایرانی در صورت مزاحمت حمله کنند.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا در عین حال گفت که ارتش این کشور دستوری از سوی ترامپ برای شلیک به قایق‌های ایرانی دریافت نکرده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز چهارشنبه شب در گزارشی به تهدید جدید دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه قایق‌های تندروی ایرانی در خلیج فارس اشاره کرد و نوشت که این تهدید پنتاگون را شگفت‌زده کرده است.

پیرو اقدام ناوگان پنجم نیروی دریایی تروریست آمریکا در منطقه و سخنان مقام‌های سیاسی و نظامی این کشور در باره ادعای ایجاد مزاحمت ۱۱ فروند قایق سپاه پاسداران در روز ۲۷ فروردین‌ماه ۹۹ (۱۵ آوریل ۲۰۲۰) برای ناوهای آمریکایی در شمال خلیج‌فارس و عبور نزدیک و بسیار سریع آنها از مقابل دماغه و انتهای ناوها که در حال عملیات مشترک بوده‌اند، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه به آمریکایی‌ها توصیه کرد مقررات بین‌المللی و پروتکل‌های دریانوردی را در خلیج‌فارس و دریای عمان تمکین و از هرگونه ماجراجویی و روایت‌های جعلی و دروغ پرهیز کنند.

نیروی دریایی سپاه در این اطلاعیه یادآورشد، همانگونه که بارها گفته شده، تاکید می‌شود که حضور نامشروع رژیم تروریست آمریکا مبداء و منشاء شرارت و ناامنی در منطقه بوده و تنها راه تحکیم امنیت پایدار در این منطقه راهبردی، خروج آمریکایی‌ها از غرب آسیاست.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید