سریال 26 قسمتی «دل» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی جواد فرحانی که از 13 آذر 1398 هر هفته چهارشنبه در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود، حال پس از گذشت چهار ماه و توزیع 19 قسمت از این سریال، علیرغم حضور بازیگران مطرح نتوانسته آنطور که انتظار می رفت نظر مثبت مخاطبین را به خود جلب نماید.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | مرتضی کوه مسکن : سریال «دل» به کارگردانی منوچهر هادی و نویسندگی مشترک بابک کایدان و میثم کایدان و تهیه کنندگی جواد فرحانی می باشد که در 26 قسمت یعنی دو فصل 13 قسمتی تولید شده است، اکنون پس از پخش 19 قسمت از این سریال، منوچهر هادی نتوانسته همانند سریال قبلی خود یعنی «عاشقانه ها» به موفقیت برسد، هرچند که حضور سه رقیب دیگر این سریال، یعنی سریال های «خواب زده»، «کرگدن» و «هم گناه»  که همزمان با این سریال در حال پخش هستند، در این مهم بی تاثیر نبوده اند.

فیلمبرداری این سریال از 25 بهمن 1397 در استان البرز آغاز و 28 شهریور 1398 پس از هفت ماه فیلمبرداری در استان البرز فیلمبرداری داخل کشور به پایان رسید و گروه برای ادامه فیلمبرداری راهی کشور ترکیه شدند.

سریال «دل» پنجمین تجربه منوچهر هادی و بابک کایدان که یک ملودارم اجتماعی به شمار می‌رود و قصه دو خانواده رستا پژوهی با بازی ساره بیات و آرش سپنتا با بازی حامد بهداد که عاشقانه یکدیگر را دوست‌دارند، است که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، اما مشکلاتی پیش می‌آید که موجب فاصله افتادن بین آنها می‌شود و با آمدن مهران با بازی مهدی کوشکی رقیب قدیمی در شب عروسی، ماجراهایی پیش می‌آید و ...

بابک کایدان و منوچهر هادی پیش از سریال «دل»، در سریال های «خوب، بد، زشت» و «دلداگان» نیز با یکدیگر همکاری داشتند و موفقیت فیلم های سینمایی «رحمان 1400»، «آینه بغل» و «زندگی جای دیگری است» موجب شد تا این دو بار دیگر در مقام نویسنده و کارگردان در سریال «دل» در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

سریال «دل» علیرغم حضور بازیگران چهره نظیر حامد بهداد، ساره بیات، نسرین مقانلو، افسانه بایگان، بیژن امکانیان، سعید راد، مهراوه شریفی نیا و ... نتوانسته است که آنطور باید و شاید به مذاق مخاطبین خوش بیایید و موفقیت های قبلی این تجربه همکاری بین کایدان و هادی را مجدد رقم بزند و فروش سریال «دل» در شبکه نمایش خانگی نیز نسبت به ابتدای پخش این سریال که خبرها و تبلیغات حکایت از حضور یک سریال پر بیینده در شبکه نمایش خانگی داشت، بسیار پایین آمده است و این نشان دهنده ضعف اساسی این سریال در فیلمنامه آن است.

فیلمنامه سریال «دل» علیرغم جذابیت فراوان و مخاطب قرار دادن قشر جوان کشور، اما به دلیل طولانی شدن بی جهت و کش دار کردن هر قسمت آن لطمه های فراوانی را دیده است، طولانی شدن هر قسمت به بهانه پخش تعدادی سکانس به همراه موزیک امری است که مدت هاست در بحث سریال سازی شبکه نمایش خانگی باب شده است و گویا تمامی هم ندارد و به اصطلاح بیننده های خود را به جای تماشای سریال به تماشای یک موزیک ویدئو می نشانند.

منوچهر هادی که پیش از این سریال «عاشقانه ها» را به تهیه کنندگی مهدی گلستانه در سال 1396 در شبکه نمایش خانگی تولید کرده بود و به موفقیت های فراوانی در آن سال دست یافته بود، اقدام به تولید دومین سریال خود در شبکه نمایش خانگی با عنوان «دل» کرد، در ابتدا زمزمه هایی مبنی بر تولید فصل دوم سریال «عاشقانه ها» مطرح شد که حضور مهناز افشار در خارج از کشور و ... موجب شد تا منوچهر هادی قید آن را بزند و دست به تولید سریال «دل» بزند.

منوچهر هادی کارگردان 48 ساله سینما و تلویزیون سابقه تولید فیلم های سینمایی شاخصی نظیر «رحمان ۱۴۰۰»، «آینه بغل»، «کارگر ساده نیازمندیم»، «من سالوادور نیستم»، «زندگی جای دیگری است»، «دنیای پرامید»، «یکی میخواد باهات حرف بزنه»، «قرنطینه» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

وی در تلویزیون نیز سریال های شاخصی نظیر «خداحافظ بچه»، «خوب، بد، زشت»، «آمین»، «دلداگان» و ... را در کارنامه سریال سازی خود دارد.

سریال «دل» با نزدیک شدن به قسمت های پایانی این سریال هم چنان نتوانسته است که موفقیت سریال «عاشقانه ها» را برای منوچهر هادی رقم بزند و این سریال را نمی توان به عنوان اثر شاخصی در کارنامه کاری این کارگردان لحاظ کرد.

سریا «دل» تنها ویترینی از زندگی تجملی و عشق های آنچنانی است که باور پذیری آن نیز برای مخاطب قابل لمس نخواهد بود و گویا گروه سازنده این سریال تمایل داشتند ضعف های اساسی فیلمنامه این سریال را با حضور بازیگران مطرح و نمایش لوکیشن های آنچنانی پوشش دهند که در این مهم نیز موفقیتی را کسب نکرده اند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید