۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 4633267

طالبان هشدار داده است که اگر واشنگتن در مورد خروج نیروهایش مذاکرات شفافی نداشته باشد گفت و گو ها را متوقف خواهد کرد.

به گزارش سلام نو، در این بیانیه آمده است که آمریکا در نشست دوحه که ماه نوامبر سال گذشته میلادی برگزار شد، توافق کرد در نشست بعدی در مورد خروج نیروهایش از افغانستان و عدم استفاده از خاک این کشور علیه دیگر کشورها گفت و گو کند. اما در حال حاضر آمریکا سعی دارد تا موضوعات جدیدی را به درخواست های خود بیافزاید.

طالبان به آمریکا هشدار می دهد که اگر این وضعیت ادامه یابد و آمریکا صادقانه با طالبان مذاکره نکند، این گروه تا زمانی که شاهد گام های مثبتی در روند صلح افغانستان از طرف واشنگتن نباشد، مذاکرات را متوقف خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که طالبان از هر کشوری که خواهان تسهیل مذاکرات صلح افغانستان است، استقبال می کند اما نباید این موضوع را با اشغال افغانستان اشتباه گرفت، انتخاب مکان و چکونگی حل و فصل اختلافات حق مردم افغانستان است.

این گروه همچنان در ادامه تاکید کرده است که مشکلات افغانستان با فشار بر طرف های درگیر حل نخواهد شد و استفاده کشورهای دیگر از افغانستان برای دستیابی به منافع خود نیز برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست.

خبرگزاری آوا به نقل از این بیانیه نوشت، اگر آمریکا در این مذاکرات نیت خوبی داشته باشد و خواست مردم افغانستان را بپذیرد، این مسئله به آسانی حل خواهد شد. اما اگر از پذیرفتن خواست 'مشروع' افغان ها اجتناب کند و به بهانه های مختلف و با استفاده از نام صلح اهداف استعماری و نظامی خود را در افغانستان دنبال کرده یا فشارهای بی مورد بر این کشور وارد سازد، بدین معنا خواهد بود که تمایلی به برقراری صلح واقعی در افغانستان ندارند.

اخیرا گروه طالبان اعلام کرده است که جلسه خود با نمایندگان آمریکا که قرار بود در قطر برگزار شود را به دلیل اختلاف نظر با این کشور برهم زده است؛ اما چندی بعد سفارت آمریکا در کابل اعلام کرد که برگزاری چنین جلسه ‌ای در دستور کار نبوده است.

این درحالی است که «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در امر صلح افغانستان با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار و گفت‌وگو کرده و جزئیات سفر خود را به کشورهای هند، چین و امارات متحده ارائه کرده است./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید