فرزین محدث بازیگر 41 سینما، تئاتر و تلویزیون متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۸ در شهر تهران است، وی فارغ تحصیل رشته بازیگری از دانشگاه سوره است‌ و تئاتر را با نمایش «هملت» به کارگردانی میکائیل شهرستانی در سال ۷۹ و سینما را با فیلم‌سینمایی «مارمولک» به کارگردانی کمال تبریزی در سال۸۲ آغاز ‌کرد، سریال نوروزی «دوپینگ» با بازی وی در نقش زکریا به تازگی از شبکه سوم سیما به پایان رسیده، که با استقبال خوب مخاطبین همراه بوده است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : فرزین محدث بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سلام نو، پیرامون سریال «دوپینگ» گفت : سریال سازی قواعد خاص خود را دارد، اگر بخواهیم به سریال «دوپینگ» اصولی نگاه کنیم نقدهایی نیز بر آن وارد است و این ویژگی آثار هنری است که رو به رشد و تکامل باشند، بنده سریال «دوپینگ» را به عنوان اثری کمدی که قرار بود در تلویزیون جنس جدیدی از کمدی را به نمایش بگذارد دوست دارم.

وی در همین راستا ادامه داد: ما قصد رقابت با هیچ اثری را نداشتیم و بنده به شخصه  به سریال «دوپینگ» در کارنامه کاری خود نمره قابل قبولی می‌دهم و اثری موفق است، در ضمن باعث افتخارم است که در کنار آقایان مقصودی و پروین‌حسینی حضور داشتم و در سریال هایی که کار کرده ام، بعد از سریال «هیولا» به کارگردانی مهران مدیری، سریال «دوپینگ» را در کارنامه‌ ‌کاری خود خیلی دوست دارم.

بیشتر بخوانید :

فرزین محدث : نمایش «این‌ یک اعتراف است» سخت‌ترین بازی در کارنامه تئاترم بود

بازیگر سریال «دوپینگ» درباره‌ نقش خود تصریح کرد: من وقتی می‌خواهم نقشی را قبول کنم به تاثیرش در فیلم اهمیت می‌دهم، یعنی حضور یا عدم حضور این کاراکتر چقدر در پیشبرد داستان موثر است، ز‌کریا سریال «دوپینگ» کاراکتری که من آن را بازی می‌کنم نقش اصلی نیست ولی تاثیرگذار است، این برایم خیلی اهمیت دارد وگرنه کمیت نقش برایم مهم نیست.

وی در این باره افزود: من فکر می‌کنم زکریا شخصیت خوبی بود، این حرف را به واسطه‌ بازخوردهایی که در فضای مجازی و حقیقی گرفته‌ام می‌گویم، در ضمن کاراکتر زکریا مهم بود چون اگر قرص‌ها کشف نمی‌شد داستانی شکل نمی‌گرفت و زکریا نمونه‌ نابغه‌هایی است که با کمترین امکانات بزرگترین کارها را انجام می‌دهند که بارزترین مثالش در جامعه امروز ما کادر درمانی بیمارستان ها است.

محدث در خصوص تجربه همکاری با مهران مدیری در سریال «هیولا» عنوان کرد: به نظرم هر بازیگری دوست دارد حداقل یکبار با آقای مدیری همکاری داشته باشد، چون ایشان در عرصه‌ سریال سازی کمدی اجتماعی فوق‌العاده هستند و کارشان رو خیلی خوب بلد هستند.

وی در همین راستا ادامه داد: سریال «هیولا» نیز در میان مردم جایگاه خوبی داشت و در نظرسنجی‌ها بهترین سریال سال شد و خانم مقدمی و آقای مدیری بهترین بازیگر زن و مرد شدند، درضمن هیولا حرفی که داشت این بود که هر انسان شریفی می‌تواند تبدیل به هیولا شود.

اگر هنرمندان در پروژه‌های نوروزی کرونا می‌گرفتند چه کسی پاسخگو بود؟

بازیگر فیلم سینمایی «مارمولک» در رابطه با بیانیه کانون کارگردانان مبنی براینکه فیلمبرداری پروژه متوقف شود؛ اظهار کرد: من عضو خانه سینما نیستم، صرفاً به عنوان کسی که فعالیت هنری می‌کند می‌گویم، این حرف،حرف غلطی نیست، زیرا فضای ‌کشور جوری است که مردم تهدید می‌شوند و ممکن است دچار این بیماری شوند.

وی در همین راستا ادامه داد: در پروژه‌ فیلمبرداری نمی‌توان گفت تمام مسائل بهداشتی رعایت می‌شود، زیرا عوامل و بازیگران وقتی در مسیر رفت یا برگشت به خانه نیز ممکن است دچار این بیماری شوند، در ضمن وقتی در فیلمنامه نوشته شده با کسی دست بده یا رو بوسی کن، نمی‌شود از انجامش سر باز زد یا با دستکش جلو دوربین ظاهر شد.

بازیگر سریال «هیولا» در ادامه افزود: وقتی هم که کانون کارگردانان بیانیه داد زمانی بود که تمام دنیا پروژه‌هایشان را متوقف کرده بودند، همین کار در تئاتر نیز انجام شد و از دهم اسفند دیگر تئاتر را تعطیل کردیم، بیشتر نقد کانون کارگردانان به صداوسیما بود که چرا فیلمبرداری آثار متوقف نمی‌شود که صاحبان اثر دوپینگ این کار را برخلاف میل مدیران سازمان صداوسیما انجام داد؛ چون جان عوامل برایشان اهمیت داشت، من یک سوال بزرگ از مدیران محترم تلویزیون و صدا سیما دارم؛ اگر اتفاقی هنرمندان در پروژه‌های نوروزی کرونا می‌گرفتند چه کسی پاسخگو بود و اول بحث هم به صراحت اعلام کردم که عضو خانه سینما نیستم تا بدانند که فرزین محدث متعصبانه از بیانیه کانون کارگردانان دفاع نمی‌کند.

بازگشایی سینماها موجب ضرر بلند مدت سینماگران می‌شود

بازیگر فیلم «مرزعه پدری» در رابطه با تهیه کنندگانی که می‌گویند مردم باید با ماسک و دستکش به سینما بروند و فیلم ببیند اظهار کرد: اگر این کار منع بهداشتی نداشت سینماها باز می‌شد، درضمن ما نباید همیشه جلوی پایمان را ببینیم، مگر در این شرایط سینماها باز شوند؛ فیلم‌ها چقدر فروش خواهند کرد؟ باید به این فکر کنیم که اگر مردم به سینما بیایند و عده‌ای کرونا بگیرند و برخی از مردم به خاطر بازگشایی سینما عزیزان‌شان را از دست دهند ممکن است به خاطر این خاطره بد دیگر به سینما پا نگذارند‌ که این برعکس کرونا، باعث ضرر بلند مدت سینماگران می‌شود و این مشکل رکود در تمام مشاغل و کشورها هست فقط تنها فرقش در این است که دولت آن کشورها کمک و حمایت می‌کند.

محدث درخصوص بازیگر مورد علاقه و الگویش در بازیگری اذعان کرد: «واکین فینیکس» را به واسطه اسکار و جوایزی که کسب کرده است دوست ندارم، اما وقتی یک بازیگر پشت میکروفن می‌گوید بهترین بازیگری وجود ندارد و بازیگری بر بازیگری برتری ندارد، ببیند به چه درجه‌ای در انسانیت رسیده که این حرف‌ها را می‌زند.

وی در وصف کرونا عنوان کرد: کرونا به ما آموخت دلبستگی‌های کوچک چقدر بزرگ هستند، ما هر روز باهم دست می‌دادیم، همدیگر را می‌بوسیدیم و از نزدیک باهم حرف می‌زدیم ولی خیلی ساده به این اتفاقات نگاه می‌کردیم، اما الان به جایی رسیدیم که آن دلبستگی‌های کوچک روزمره را هم نداریم، مطمئناً اگر این دوران طی شود و کرونا برود؛ جور دیگری با هم دست می‌دهیم، همدیگر را می‌بوسیم و باهم حرف می‌زنیم.

بازیگر فیلم سینمایی «شاعر زباله ها» در پایان خاطر نشان کرد: در پایان باید به ویروس کرونا بگویم، اول اینکه ممنون که بعضی چیزها را برایم یادآوری کردی، تا قدر داشته هایم را بیشتر بدانم و دوم اینکه لطفاً اجازه بده لااقل آدم‌هایی که مهم هستند به زندگی‌شان ادامه دهند و برای تمام مردم جهان آرزوی سلامتی می‌کنم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید