جسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند اعلام کرد محدودیت‌ها را برای آغاز به کار کسب و کارها با حفظ تدابیر بهداشتی کاهش خواهد داد.

به گزارش سلام نو، نخست‌وزیر نیوزیلند روز پنجشنبه اعلام کرد، این کشور برای کاهش سطح محدودیت‌ها و بازگشایی برخی کسب‌وکارها با حفظ تدابیر بهداشتی و فاصله کارکنان از مشتریان، آماده می‌شود.

« جسیندا آردرن » در نشستی خبری گفت: اگر نیوزیلند سطح قرنطینه و محدودیت‌ها را از سطح ۴ به سطح ۳ کاهش دهد، اجازه بازگشایی بخش‌هایی از اقتصاد به شیوه‌ای ایمن داده می‌شود.

وی افزود: ما فرصت داریم کاری انجام دهیم که هیچ کشور دیگری موفق به انجام آن نشده است؛ می‌توانیم ویروس را از بین ببریم.

نخست وزیر نیوزیلند در حالی چنین موضوعی را مطرح کرده که با تائید ابتلای ۱۵ نفر دیگر در روز پنجشنبه، شمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور پنج میلیون نفری به یک هزار و ۴۰۱ تن رسیده که ۹ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند. آردرن گفته، با اجرای سطح قرنطینه۳، برخی از مردم می‌توانند به کسب‌وکارشان بازگردند؛ البته اگر بتوانند با مشتری‌ها تعامل بدون تماس داشته باشند.

وی تاکید کرد، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها همچنان بسته خواهند بود اما می‌توانند بطور آنلاین یا تلفنی خدمات ارائه دهند.

نخست‌وزیر نیوزیلند درباره مدارس نیز گفت: برخی مدارس بازگشایی می‌شود اما حضور در کلاس داوطلبانه خواهد بود و آموزش از راه دور همچنان بهترین گزینه است.

آردرن، کاهش محدودیت‌ها از سطح ۴ به سطح ۳ را یک پیشرفت دانسته اما تصریح کرده، به معنی عجله‌ برای بازگشت به حالت عادی نیست و همچنان بسیاری از محدودیت‌ها از جمله الزام به ماندن در خانه و محدود ساختن تماس با دیگران به قوت خود باقی است.

نیوزیلند در ماه مارس (اسفند ۹۸) تدابیر سطح ۴ قرنطینه که بالاترین سطح محدودیت‌هاست را اعمال کرد که به موجب آن ادارات، مدارس و همه خدمات غیرضروری مانند رستوران‌ها، کافه‌ها و پارک‌ها تعطیل شد. تصمیم برای لغو قرنطینه بیستم آوریل (اول اردیبهشت) اتخاذ خواهد شد. تدابیر اتخاذ شده در نیوزیلند از بسیاری کشورها از جمله استرالیا همسایه این کشور شدیدتر بود.

2023

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید