دکتر عباس علیمرادیان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: چون ویروس کرونا ناشناخته است پروتکل های بهداشتی مدام تغییر می کند و الان بر استفاده همگانی از ماسک تاکید می شود.

به گزارش سلام نو، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر ماسک های موجود در داروخانه ها که توسط کارخانجات مورد تایید دانشگاه و کارگاه های جهادی و اصناف تولید می شود، مورد قبول است چراکه سه لایه و پنج لایه هستند و استاندارد لازم در تولید آنها در نظر گرفته شده است، ولی ماسک هایی که توسط اماکنی که تحت نظارت دانشگاه نیستند تولید و عرضه می شوند، مورد تایید نیستند.

دکتر عباس علیمرادیان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص توصیه برخی متخصصان عفونی بر استفاده همگانی از ماسک بیان کرد: پروتکل های بهداشتی مدام تغییر می کند چراکه ویروس ناشناخته است و رفتارهای آن نیز شناخته شده نیست به همین دلیل در این روزها بر استفاده همگانی از ماسک تاکید می شود، البته مردم حتما باید از ماسک های استاندارد و مورد تایید مجموعه بهداشت و درمان استفاده کنند.

وی در خصوص افزایش تعداد پرسنل ادارات به دوسوم بیان کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی در نوروز به لحاظ تعطیلات مفید و موثر بود، اما افزایش تعداد پرسنل ادارات و بازگشت برخی اصناف به فعالیت ممکن است خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه به شخصه موافق افزایش تعداد پرسنل ادارات و بازگشایی صنوف نیستم، اما تصمیمات ملی است و نمی توان کشور را تعطیل کرد، افزود: برای کاهش خطر ابتلا به ویروس کووید 19 در این هفته لازم است فاصله گذاری هوشمند به خوبی انجام و کمترین میزان ارتباط بین افراد صورت گیرد.

علیمرادیان بر توجه به موارد بهداشتی، رعایت فاصله مناسب، شست و شوی مرتب و مکرر دست ها و صورت، استفاده از دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی دست و سطوح تاکید کرد و گفت: ورودی و سطوح ساختمان های اداری باید طبق پروتکل ارائه شده توسط مرکز بهداشت بوسیله آب ژاول ضدعفونی شود. پروتکل های بهداشتی برای ادارات و تمامی مشاغل ارسال شده است که باید بسته به محل و نوع فعالیت انجام گیرد.

علیمرادیان تصریح کرد: استان مرکزی از معدود استان‌هایی در کشور است که در تولید و توزیع محلول ضدعفونی و الکل مشکلی ندارد و در واقع داروخانه ها از این حیث اشباع هستند، اما در تولید و توزیع ماسک رایزنی های صورت گرفت و در حال حاضر تولیدات در داروخانه ها در حال عرضه است.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید