فارغ از بحث هایی که در حوزه اندیشه مطرح است، حضور عبدالحسین خسروپناه به عنوان شخصیت سیاسی که سوگیری جناحی او آشکار است درمعاونت دانشگاه آزادی که این روزها نگرانی از وضعیت مدیریتش تشدید شده است، می تواند با حاشیه هایی در آینده همراه باشد.

سلام نو - سرویس سیاسی: عبدالحسین خسروپناه  به منظور آنچه رییس دانشگاه آزاد، تحول در علوم انسانی در دانشگاه آزاد خوانده به عنوان معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد تا روند انتصاب های جنجالی دانشگاه آزاد که چندان تناسبی با فضای حاکم بر دانشجویان این دانشگاه ندارد، ادامه پیدا کند.

به گزارش سلام نو، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه بعد از هفت سالی که ریاست موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران را به عهده داشت از سوی طهرانچی به معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد. خسروپناه متولد بهمن سال 1345 در شهر دزفول است. او دروس حوزوی را در کنار دروس متوسطه در سال 62 آغاز کرد. خسروپناه در سال 1368 دروس خارج فقه و اصول را در حوزه علمیه قم شروع و سال 1374 در مقطع دکترای کلام اسلامی  از موسسه امام صادق (علیه‌السلام) فارغ التحصیل شد.

خسروپناه به جز ریاست موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه که بودجه بیش از 11 میلیاردی آن سر و صدای زیادی در فضای رسانه ای راه انداخته است، مدیر گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دبیر و نایب رئیس هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره و همچنین ریاست کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون بررسی و تأمین نیازهای دینی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عهده داشته است. خسروپناه از جمله پژوهشگرانی است که بسیاری آن را از روحانیونی می دانند که پروژه اسلامی سازی علوم انسانی را دانشگاه ها پیگیری می کند.

چند ماه قبل انتقاداتی به جایگاه علمی «عبدالحسین خسروپناه» در برخی رسانه‌ها منتشر شد که واکنش‌های خسروپناه و موافقان او را به دنبال داشت. برخی از منتقدان معاون جدید علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد می‌گویند بر اساس قانون، خسروپناه که تنها واجد تحصیلات حوزوی است نباید خود را دکتر معرفی کند و مجازات تعریف‌شده برای افرادی که خود را در این شرایط دکتر معرفی می‌کنند سه تا ۱۲ ماه حبس و جزای نقدی است.

حاشیه‌های یک نامه عجیب !

چندی پیش زمانی که خسروپناه هنوز در سمت قبلی خود یعنی موسسه حکمت و فلسفه حضور داشت، نامه‌ای با سربرگ انجمن حکمت و فلسفه و با امضای او منتشر شد که از تلاش رییس این موسسه برای دور زدن مسیر‌های قانونی گزینش و استخدام اداره آموزش و پرورش قم خبر می‌داد. بر اساس خبرهای منتشر شده عبدالحسین خسروپناه رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در نامه‌ای به مدیر کل آموزش و پرورش استان قم که تصویرش در فضای مجازی پخش شد خواستار تسهیل امور انتقالی «فروغ خسروپناه» در یکی از پست‌های مدیریتی آموزش و پرورش استان شده بود.

مرتضی نظری، مسوول روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درباره‌ی این نامه خطاب به مسوول آموزش و پرورش قم در توییتی نوشته بود: جناب شیخ الاسلام! با سلام و تبریک ولادت پیامبری که مانند مردم عادی زندگی می کرد. لطفا اگر نامهه‌ی منتشره‌ی استاد خسروپناه صحت دارد، بفرمایید مانند سایرین از طریق روال قانونی مسیر انتقال را طی کنند تا حق معلمانی که برادر و عمه و خاله ای در قدرت ندارند، ضایع نشود. ارادتمند مرتضی نظری».

امیرحسین خداپرست، عضو هیات علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران هم در زیر این توییت نوشت: «آقای نظری عزیز، این نامه دست‌کم دو ماه پیش درز کرد و منتشر شد و بابتش آقای کوهستانی‌نژاد، رییس‌دفتر «استاد» خسروپناه و آقای عسگری، مسئول دبیرخانه، از کار خود برکنار شدند و سیستم اشتراک‌گذاری فایل موسسه برچیده شد. متأسفانه این وسط تنها کسی که مواخذه نشد همین به قول شما استاد بود».

خسروپناه در برابر همه واکنش ها تنها یک پاسخ داد. او در توییتر خود نوشت: "دوستان می‌گویند چرا در مقابل تخریب معاندان در فضای مجازی از خود دفاع نمیکنی گفتم: استاد عرفانم فرمود: ذرهم فی خوضهم یلعبون ". پاسخی که به زعم بسیاری در برابر سوالات و ابهامات ایجادشده قانع کننده نبود.

فارغ از بحث هایی که در حوزه اندیشه مطرح است، حضور خسروپناه به عنوان شخصیت سیاسی که سوگیری جناحی او آشکار است در دانشگاه آزادی که این روزها نگرانی از وضعیت مدیریتش تشدید شده است، می تواند با حاشیه هایی در آینده همراه باشد.

کد خبرنگار: ۱۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید