با رژیم غذایی مناسب، میتوان  سلامت کلیه ها را تضمین کرد. به هر حال، قهوه بخورید، و از نوشیدنی های قندی پرهیز کنید. از یک استیک گاه به گاه لذت ببرید. لبنیات کمتری مصرف کنید. و تا حد امکان مواد غذایی ارگانیک مصرف کنید.

۱. سودا و نوشابه

بسیاری از نوشابه ها به سادگی با شیرین کننده های مصنوعی، شکر و کافئین و همچنین برخی از رنگهای خوراکی و مواد شیمیایی غنی شده اند. این مواد سرشار از مقدار زیادی قند هستند، و طعم خوبی دارند.  کاهش یا از بین بردن این موارد در رژیم غذایی باعث بهبود عملکرد کلیه و سلامت آنها می شود.

این مواد مانند کافئین نیز ادرارآور هستند. سطح قند موجود در نوشابه در روز برای فرد بسیار زیاد است. این به بافت کلیه ها آسیب می زند و بر توانایی آنها برای تصفیه خون تأثیر می گذارد. بالا رفتن میزان قند خون  کلیه ها را مجبور میکند، تا مقدار زیادی از آن را در ادرار دفع کنند.

۲. شیرین کننده های مصنوعی

اینها را می توان در نوشابه های رژیمی یافت. این  به معنای کاهش وابستگی ما به قند ناسالم است. تحقیقات نشان می دهند که این شیرین کننده ها مصرف قند را کاهش نمیدهند.

بنابراین بهترین کار برای شکستن عادت، حذف سودا در رژیم غذایی است. تحقیقات نشان می دهند، که خوردن دو نوشابه در رژیم غذایی روزانه بر عملکرد کلیه ها تأثیر منفی می گذارد. اگر واقعاً به یک جایگزین قند احتیاج دارید می توانید به جای شیرین کننده های مصنوعی مقداری عسل طبیعی  را امتحان کنید.

۳. محصولات لبنی

فرآورده های لبنی حاوی کلسیم و سایر مواد مغذی و همچنین پروتئین هستند. اما کلسیم بیش از حد می تواند منجر به ایجاد سنگ کلیه شود.  کلیه ها در تلاشند تا مقدار اضافی آن را از طریق ادرار دفع کنند. این یک ماده غذایی سالم در رژیم غذایی است. اما مصرف بیش از حد آن می تواند بر کلیه ها تأثیر بگذارد.

با گذشت زمان، کلیه ها خسته شده و قادر به پردازش ضایعات پروتئین نیستند. سطح بالای پروتئین برای بدن خطرناک است. مطالعات نشان می دهند، مصرف کمتر لبنیات می تواند، آسیب به کلیه ها را به تأخیر بیندازد.

۴.غذاهای غیر ارگانیک

محصولات غیر ارگانیک دارای بقایای سموم دفع آفات هستند. این ماده می تواند به مواد غذایی نفوذ کنند. هنگامی که بدن ما قادر به پردازش این مواد شیمیایی خطرناک نیست، این باقیمانده های کوچک می توانند در بدن باقی بمانند و رشد کنند. مطالعات اخیر نشان می دهند که بین سموم دفع آفات و کلیه ها ارتباط وجود دارد اما هنوز دقیقاً مشخص نیست. این می تواند منجر به بیماری های مزمن کلیه شود.

با رژیم غذایی مناسب، میتوان  سلامت کلیه ها را تضمین کرد. به هر حال، قهوه بخورید، و از نوشیدنی های قندی پرهیز کنید. از یک استیک گاه به گاه لذت ببرید. لبنیات کمتری مصرف کنید. و تا حد امکان مواد غذایی ارگانیک مصرف کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید