پمپئو با ملک سلمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش سلام نو،  ملک سلمان امروز در کاخ الیمامه در ریاض از مایک پمپئو استقبال کرد.

ملک سلمان و پمپئو در این دیدار درباره مناسبات تاریخی میان دو کشور و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی بحث و گفت و گو کردند.

تقویت زمینه های همکاری راهبردی میان دو طرف از دیگر محورهای گفت و گو میان مقامات آمریکایی و سعودی بود.

مساعد بن محمد العیبان وزیر مشاور عضو شورای وزیران، ابراهیم العساف وزیر خارجه و عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه نیز در این دیدار حضور داشتند.

پمپئو پیش از این نیز با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار و درباره پاره ای از مسائل از جمله مسئله یمن و موضوع قتل جمال خاشقچی با هم گفت و گو کردند.

پمپئو که سفر خود به ریاض را از دیروز (یکشنبه) آغاز کرده بود، به دلیل حضور در تشییع جنازه یکی از بستگانش مجبور شده سفرش را ناتمام بگذارد و به آمریکا بازگردد.

روبرت پالادینو معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت که پمپئو به جای سفر به کویت ، به سلطان نشین عمان می رود و پس از آن به آمریکا باز می گردد.

وی افزود که پمپئو برای انجام مذاکرات راهبردی با مقامات کویت در آینده نزدیک دوباره به منطقه سفر خواهد کرد.

این مقام آمریکایی سفر منطقه ای خود را 18 دی آغاز کرد و سعی داشت در جریان این سفر با مقامات کشورهای عربی درباره افزایش فشار بر ایران رایزنی کند.

اولین مقصد وزیر خارجه آمریکا، کشور اردن بود. پمپئو پس از سفر به مصر، عراق وارد بحرین، امارات، قطر و عربستان و سلطان نشین عمان شد./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید