۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
کد خبر: 44435457

امروزه خرید خانه دغدغه مالی افراد بسیاری است. به علت بالا بودن هزینه ها اولین فکری که به ذهن می رسد، درخواست وام مسکن است. این نیز مراحل و شرایط خاص خود را دارد. اما قبل از انتخاب نوع وام، بانک، و میزان بهره توجه به نکات زیرضروری است.

1. به تبلیغات اعتماد نکنید

بانک ها و کارگزاران دوست دارند خدمات خود را به درخشان ترین و مطلوب ترین شکل تبلیغ کنند. هرگز آن ها را جدی نگیرید. مطمئن باشید، در معامله ای که آن ها طرف اصلی محسوب می شوند، بیشترین نفع به سود آن هاست. قبل از چنین تصمیم گیری بزرگی از مشاور مالی کمک بخواهید. وقت بیشتری را برای مطالعه شرایط وام و نرخ بهره ها صرف کنید تا بتوانید بهترین انتخاب ها را انجام دهید.

2. طولانی ترین دوره پرداخت ممکن را انتخاب نکنید

انتخاب طولانی ترین دوره پرداخت ممکن است کمترین فشار مالی را هر ماه در پی داشته باشد، اما در پایان، بیشتر از آنچه فکر می کنید پرداخت خواهید کرد. زیرا، هر سال به نرخ بهره اضافه می شود. میزان درآمد و هزینه های خود را بررسی و طبق آن برنامه پرداخت صحیح را انتخاب کنید. همچنین شرایط قرارداد را مرور کنید تا امکان کاهش بهره یا درآمد انعطاف پذیر فراهم شود. در این صورت ممکن است بتوانید وام خود را زودتر از آنچه انتظار می رود پرداخت نمایید.

3. طرح های درست را انتخاب کنید

وام ها در بانک های مختلف یک طرح مشخص ندارند. بانک ها و موسسات مالی حمایت شما را می خواهند. بنابراین حتماً برای آنچه می خواهید درنگ کنید. اگر بانک تسهیلات مورد نظر را ارائه نمی دهد، به رقبای دیگر آن ها رجوع کنید.

دوره های پرداخت (هفتگی، ماهانه، سه ماهه و غیره) و زمان پرداخت را انتخاب کرده و برای کسب شرایط مناسب تر تلاش کنید.

4. به هزینه های بستن قرارداد وام مسکن توجه کنید

منعقد کردن قرار داد وام مسکن با هزینه های جداگانه ای نیز همراه است. این موارد ممکن است، وقتی که در نهایت صاحب خانه شدید، به صورت هزینه وکلا ، بازرسی منازل و یا مالیات های اضافی، محاسبه شود.

عدم در نظر گرفتن این هزینه ها در زمان دریافت می تواند به معنای این باشد که شما دو برابر بیشتر از نیازتان پرداخت می کنید. حتما با یک وکیل یا اداره امور مالیاتی مشورت کنید و نرخ بیمه را با هم مقایسه کنید تا هزینه های شما به حداقل برسد.

5. فقط به نرخ بهره اهمیت ندهید

بدست آوردن کمترین نرخ بهره کاملاً ایده آل است، اما اگر فقط به نرخ بهره فکر می کنید، احتمالاً هزینه های پنهانی را که می تواند پرداخت نهایی را به طور قابل توجهی افزایش دهد، فراموش می کنید. این ها شامل مواردی مانند هزینه های بیمه، کمیسیون، پرداخت های مداوم، پرداخت های اضافی در قرارداد و حتی هزینه های انتقال پول به حساب بانکی است. حتما تمام هزینه ها را در نظر بگیرید نه فقط نرخ بهره، زیرا همه آنها مهم هستند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید